הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - המזונות שיעודדו את הירידה במשקל
28/07/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
מי מאיתנו לא מנסה לרדת במשקל ולהשיל קילוגרם או שניים, בעיקר בתקופת הקיץ
קבלו את המזונות שיגבירו את קצב שריפת השומן בגוף ויובילו אתכם אל עבר המטרה
המזונות שיעודדו את הירידה במשקל

כולנו סופרים קלוריות כל הזמן, אך לא פחות חשוב מכך הוא מקור המזון אותו אנחנו צורכים.
ישנם מזונות מסוימים המכילים מרכיבים פעילים, אשר מגבירים את קצב שריפת האנרגיה בגוף כך שאם מקפידים לאכול אותם אפשר לאכול יותר ועדיין לרזות:
פחמימות
הפחמימות מתחלקות לשני סוגים: הפחמימות הטובות, אלו מעודדות את קצב חילוף החומרים בגוף ואשר נמצאות בקליפת הירקות, בדגנים מלאים ובקטניות ולאחר אכילתם הקצב המטבולי בגוף גדל ולעומתם יש את הפחמימות הפשוטות אשר נמצאות בממתקים למיניהם, סוכרים ומשקאות ממותקים. סוכרים אלו נספגים בגוף בקלות ובמהירות מבלי שהגוף צריך להשקיע אנרגיה בכלל לפירוקם, מה שמוביל בסופו של התהליך לייצור מוגבר של שומנים בכבד.
שומנים
גם השומנים נחלקים לטובים ולמזיקים. אלו הטובים, שאינם שומנים רוויים מגבירים את הקצב המטבולי של הגוף ונמצאים באגוזים, שקדים, בוטנים, טחינה משומשום מלא, שומשום, שמן אומגה 3 וכו. השומנים הרוויים לעומתם גורמים והופכים את השומן להיות דלקתי, מאטים את תהליך שריפת האנרגיה בגוף וגורמים למחלות כגון סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב וכו. המזונות אשר עשירים בשומנים רוויים הם שומנים מוקשים כגון מרגרינה, בשרים שמנים, מאפים כגון בורקסים, מלאווח, ג'חנון וגבינות שמנות.
חלבונים
גופנו מגיב בצורה שונה לסוגי מזונות משתנים וקצב שריפת האנרגיה משתנה בהתאם לסוג האוכל אותו אנחנו אוכלים. אכילת חלבונים גורמת להפרשה מוגברת של הורמונים ממערכת העיכול, דבר המצריך אנרגיה רבה ועל כן קצב שריפת האנרגיה לאחר אכילת מזונות חלבוניים גובר בצורה משמעותית לעומת קצב שריפת האנרגיה במזונות אשר עשירים בסוכרים ושומנים.
מומלץ אם כך להעשיר את התפריט שלנו במזונות חלבוניים ולצרוך לפחות 1.5 גרם חלבון לכל ק"ג ממשקל הגוף שלנו. לדוגמא – אישה השוקלת 60 ק"ג צריכה לצרוך כ – 90 גרם חלבון ביום. המזונות העשירים בחלבונים הם דגים, גבינות, עוף, עדשים וביצים.
תבלינים
בתבלינים שונים כגון פלפל אדום חריף, חרדל, ג'ינג'ר, תה ירוק וקפה יש מרכיבים שגורמים למערכת העצבים להפריש חומרים אשר מגבירים את קצב שריפת האנרגיה בגוף, על כן כדאי ומומלץ לשלב אותם בתפריט היומי שלנו.
נוגדי חמצון
מזונות עשירים בנוגדי חמצון בולמים את תהליך ההשמנה ומשפרים את קצב שריפת האנרגיה של הגוף. מומלץ לצרוך ולהעשיר את התפריט שלנו בפירות, ירקות, עשבי תיבול, אגוזים, שקדים, זרעים ותבלינים.

איך ייראה התפריט שלנו:
• הקפידו על אכילת חלבונים בכל ארוחה עיקרית והעשירו את התפריט בדגים עם אומגה 3.
• אכלו לפחות 6 ירקות ביום אשר עשירים בנוגדי חמצון.
• שלבו תבלינים בכל ארוחה
• העדיפו שומנים בריאים אשר תורמים לשריפת האנרגיה בגוף.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il