הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - תזונה בקיץ
28/07/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
אין כמו מאכלי הקיץ – אבטיח קר, משקה מצנן או גלידה שנמסה בפה
האם עצרתם לחשוב ולחשב כמה קלוריות מאכלי הקיץ עולים לנו?
תזונה בקיץ

רובנו נעדיף בימים חמים לוותר על ארוחה כבדה, גם אם היא בריאה ומזינה ולהעדיף איזה אייס קפה קר או שייק פירות מצנן שיחליפו לנו את הארוחה. האם אתם יודעים מה הערך הקלורי של כל אותם מאכלי קיץ? הכתבה הבאה תכניס קצת סדר בתפריט הקיץ שלכם:
פירות
פירות הם סמל הקיץ הישראלי: אבטיח, מלון, מנגו, ענבים, שזיפים, אפרסקים, ליצ'י, דובדבנים והרשימה עוד ארוכה. אז מעבר להיות בריאים, מזינים, עשירים בסיבים, ויטמינים, מינרלים ומרכיבים בריאותיים נוספים, הפירות מכילים סוכר וחלק מהפירות אף כמויות גבוהות של סוכרים, על כן חשוב לאכול אותם במידה ולא להגזים, אחרת אפשר להשמין בקלות גם אם אכלונו אוכל בריא ומזין.  פשוט הגבילו את צריכת הפירות ל 4 מנות פרי ביום ואם מדובר בפירות כמו אבטיח, ענבים, דובדבנים ומלון- פשוט מדדו מהי מנת פרי והקפידו על כך.
ארטיקים וקרטיבים
נכון שקיץ הוא לא באמת קיץ אמיתי בלי קרטיב מצנן או ארטיק שוקו עם פצפוצים מתפוצצים בפה, אך האם עצרתם רגע לחשוב כמה קלוריות עולה לנו מנה כזו וכמה סוכרים הם מכילים? הארטיקים הפשוטים ביותר מכילים כ 150 קלוריות והמוגדלים והמשודרגים יותר עוברים בקלות את ה 250 קלוריות. גם פה כמו בשייקים לא חייבים לוותר אך העדיפו למזער נזקים ולבחור באופציות הקלילות יותר. הקרטיבים לעומת זאת מכילים סוכרים, מים וצבעי מאכל ובמילים פשוט- קלוריות ריקות. אפשר להכין בבית בקלות קרטיבים מזינים וטעימים יותר ולשלוט בכמויות הסוכר או לחלופין להשתמש בתחליפי סוכר.
אייס קפה
גם פה, כמו בשייקים תקבלו כמויות של סוכר לא מבוטלות ובמשקאות הגרניטה למיניהם עושים שימוש בשמנת ובאבקות על מנת להפוך את המשקה ל"עשיר" יותר. אין סיבה לוותר משקאות קפה לחלוטין אך העדיפו את משקאות הקפה הקר, אשר מבוססים על אספרסו, חלב וקרח ובקשו את המשקה מפורק כך שאתם אלה שתוכלו לשלוט בכמויות והמשקה יתבסס על מים ולא על חלב או שתמיד תוכלו להכין משקה גרניטה בבית בבלנדר. 
מיצי פירות ושייקים
אין ספק שמיץ מפירות טריים וטבעיים זה אחד מהמאכלים הכי טעימים ומצננים שיש, אך הבעיה היא שכוס כזו של מיץ מכילה כמות של שלושה או ארבעה מנות פרי- המנה היומית המומלצת של כמות פירות וכמויות סוכר גבוהות מאוד.  אם הדבר מהווה תחליף לכל מנות הפרי שלכם באותו היום- זה בסדר, אך אם המיץ נספר אצלכם כמנת פרי אחת או לחלופין לא נספר כלל כמנת פרי -  קיבלתם כמויות סוכר מאוד גבוהות. העדיפו תמיד אכילת פרי טבעי והרשו לעצמכם מיץ מפירות מידי פעם.
במקרים בהם מדובר בשייקים על בסיס פירות – מעבר לכמויות הפירות הגבוהות, ישנן גם תוספות של יוגורט, חלב, משקה סויה, אגוזים, שוקולדים ותוספות סוכר כמו סילאן, דבש וכו. העדיפו תמיד "לפרק" את מרכיבי השייק וליהנות מכל מרכיב תזונתי בנפרד אך אם הרשתם לעצמכם שייק שכזה – דאגו שהוא יהיה במקום ארוחה, מכיוון ששייקים כאלה מכילים כמויות גבוהות של קלוריות.
גלידות
גלידות הם אכן מכשול לתהליך הדיאטה שלנו. הם טעימות, קלילות ואנחנו בקלות יכולים למצוא את עצמנו מחסלים אריזה משפחתית. העדיפו לאכול גלידה בחוץ ולא לקנות הביתה, ככה תסתפקו בכדור או שניים ולא יהיו עוד פיתויים. אם הלכתם על גלידת יוגורט – העדיפו את התוספות הבריאות יותר ולא את אלו המשמינות כמו חלבה, שוקולדים ופקאנים מסוכרים.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il