הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - איך נשפר את התזונה של ילדינו
21/07/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
הילדים שלנו הם ללא ספק הדבר הכי חשוב לנו וכך גם התזונה שלהם.
והחופש הגדול זו הזדמנות נהדרת להקנות להם הרגלי אכילה נכונים יותר
איך נשפר את התזונה של ילדינו

נכון שאין ילד בעולם שלא יעדיף ממתק על פני ירק. אך על מנת להקנות לידינו אורח חיים תזונתי מזין ובריא עלינו להיות עקביים ויצירתיים. הנה כמה טיפים איך עושים את זה:

מדברים על זה
להכין את האוכל הבריא זה החלק הכי חלק בכל התהליך. אז חוץ מזה שאתם אמורים לשמש לילדכם דוגמא אישית ולאכול גם את מה שאתם מכינים ומעוניינים שהם יאכלו, חשוב שכל הזמן תדברו על חשיבות של אוכל בריא, אילו מזונות הם בריאים ומזינים. השתמשו במונחים של בריא ומזין ולא במונחים של משמין. זכרו שככל שתקנו לילדים הרגלי אכילה נכונים מגיל צעיר, הם ייקחו את זה איתם הלאה ויהפכו למבוגרים בעלי הרגלי אכילה בריאים ונכונים.

לא מוותרים גם על אוכל בריא ומזין פחות
נכון שהשאיפה היא שהילדים יאכלו רק אוכל בריא ומזין ובכלל- יאכלו את כל מה שאנחנו מכינים להם. אז שהו, שלא. לילדים עדיין יש את הטעמים שלהם ורצונות משלהם ופעמים רבות הם ירצו לאכול ממתק, חטיף או כל מאכל אחר שהוא מזין פחות. זה בסדר ואפילו חשוב לאפשר להם לאכול מהכול- אך במידה. אל תמנעו מהם שום מאכל, פשוט תהיו אלה שאחראים על המינונים הנכונים.

כל הטיפים:
שותים מים-
מים הם ללא ספק הנוזלים הכי חשובים, בריאים וגם הכי מזינים. ילדים מגיל חצי שנה בערך זקוקים ומתרגלים לשתייה של מים ואין להם כל צורך בשתייה ממותקת – אז אל תהרסו להם. נסו שלא להציע להם שתייה ממותקת שהיא מלאה בסוכרים, חומרים משמרים וצבעי מאכל. אם בכל זאת הילדים מתעקשים -  הרשו להם מידי פעם לשתות כוס מיץ אך הגבילו את הכמויות. 
לא חייבים לגמור הכול מהצלחת – תתפלאו עד כמה הילדים שלכם קשובים לעצמם ולתחושות הרעב והשובע. אם הילדים אכלו בצורה יפה ומגוונת את הארוחה ולא מעוניינים לסיים אותה על אף שנשאר אוכל בצלחת – זרמו איתם ואל תכריחו. אפשרו להם להציב לעצמם את הגבולות ולהיות מודעים לעצמם. שאלו אם הם שבעים ואם תיענו בחיוב- אמרו להם כל הכבוד ושהם אכלו מאוד יפה ושאין צורך לסיים את כל האוכל מהצלחת אם הם אינם מרגישים רעב.
מנות קטנות – הגישו לילדים מנות אוכל קטנות ואל תעמיסו להם את הצלחות. הרגילו אותם לאכול לאורך כל היום אך בכמויות קטנות יחסית.
חטיפים – דאגו שיהיו חטיפים בבית, אך אל תציעו לילדים חטיף בכל יום. מעבר להיותם עתירי קלוריות, הם גם מלאים בחומרים משמרים ובצבעי מאכל. הציעו להם בכל הזדמנות פירות כתחליף לנשנוש, בעיקר בתקופת הקיץ שמגוון הפירות כל כך עשיר וכל כך טעים.
מלח – אל תרגילו את הילדים להמליח את האוכל, על כן אל תשימו מלחייה על השולחן, על מנת לא לאפשר את האופציה של תוספת מלח לאוכל.  הורדת כמות המלח באוכל היא קריטית וההתרגלות לכך נעשית בהדרגה. אם לא רגילים להמליח את האוכל באופן אוטומטי- אין בעיה...
סוכר - הורידו את כמות הסוכר בשתייה ובבישול. הפחתה הדרגתית של כמות הסוכר בשוקו, בתה ובבישולים השונים תוביל להפחתה משמעותית בצריכת הקלוריות.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il