הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - דיאטה בחופשה
21/07/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
המדריך לשמירה על המשקל, רגע לפני שאנחנו אורזים את המזוודות והמשפחה ויוצאים לחופשה
דיאטה בחופשה

כל הדרכים איך לשמור על המשקל ולא לחזור עם קילוגרמים עודפים מחופשת הקיץ

רגע לפני ההמראה...
בואו נזכור שאנחנו יוצאים לחופש וזה אומר מקום חדש- התנסות במאכלים חדשים ומנוחה- ירידה בפעילות הגופנית ובהוצאה הקלורית. אז יכול מאוד להיות שיהיה לנו קשה להמשיך בתהליך הירידה במשקל אך אין שום סיבה שלא נצליח לשמור על המשקל ובטח שלא לעלות.
כמו שאתם עושים שיעורי בית על היעד שאליו אתם מגיעים ומה האטרקציות באזור, נסו להכין גם שיעורי בית מהפן הקולינרי-תזונתי. מה המאכלים המיוחדים, איזה מסעדות מומלצות. ככה תוכלו לתכנן פחות או יותר או לפחות לדעת לקראת מה אתם מגיעים מבינת האוכל.

טיסה נעימה
אם עליכם להמתין שעות רבות לטיסה או שזמן ההמתנה נופל על שעת ארוחה- הצטיידו מראש באוכל מהבית- כריכים, ירקות ופירות, נשנושים. ככה תמנעו מעצמכם אכילה בחוץ ולא תגיעו מורעבים לאוכל בטיסה, שפעמים רבות הוא רחוק מלהיות דיאטטי.  במהלך הטיסה הימנעו משתיית אלכוהול ושתייה ממותקת ונסו לוותר גם על הקינוח בסוף הארוחה ועל הלחמניות עם החמאה. אלו סתם קלוריות מיותרות ומבוזבזות. שימרו אותם לדברים השווים יותר במהלך החופשה שלכם...

מתחילים את החופשה
בין אם בחרתם במלון הכולל בופה בוקר או קלאב הכול כלול – ארוחת הבוקר היא בדרך כלל מכשול לא פשוט להתחיל איתו את היום. השפע וכמויות האוכל הם ללא ספק משהו שיכול לבלבל כל אחד, על אחת כמה וכמה מי שנמצא בתהליך של שמירה על המשקל. התחילו את ארוחת הבוקר בסיבוב סביב המזנונים ובדקו מה האופציות שלכם. אין צורך לטעום מכל המאכלים, מה גם שהם יהיו גם בימים הבאים. מלאו את הצלחת בירקות, העדיפו גבינות רזות, הוסיפו לכם גם ביצה או דג ובחרו במנת פחמימה מזינה כמו לחם דגנים. הימנעו מפנקייקים, קוראסונים ומאפים למיניהם. 

 
סדר יום
למרות שאתם נמצאים בחופשה, נסו לשמור על סדר יום מבחינה תזונתית עד כמה שאפשר. נסו לאכול 3 ארוחות גדולות, משביעות ומזינות ובין לבין נשנושים קטנים. תתנסו ותטעמו במאכלים חדשים ומקומיים- אך נסו לבחור בגרסאות הבריאות יותר או לחלופין המשמינות פחות. אם מדובר בקינוח עתיר קלוריות- הסתפקו בביס אחד של טעימה.

שומרים על פעילות גופנית
אז נכון שאתם בחופשה ולא נמצאים בשגרת האימונים הרגילה שלכם אך אין זה אומר שצריך להזניח לחלוטין את הפעילות הגופנית. אם אתם נמצאים במלון, סביר להניח שיש בו חדר כושר. תוכלו ללכת על המסילה ולהשתמש במתקנים השונים ובמקרים רבים גם ליהנות מחוגים. אם אין לכם חדר כושר במלון או שאתם לא בעניין- תמיד תוכלו ליהנות מהליכה רגלית. אין כמו להכיר מקום חדש דרך הרגליים- בין אם זה בשיטוט ברחובות או במסלולים שונים בטבע- נצלו את החופשה להליכה ברגל וותרו על מוניות, רכבות ואוטובוסים כאשר אפשר לעשות את המרחקים ברגל. ככה תרוויחו מכל הבחינות.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il