הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מה נאכל בקיץ הזה
14/07/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
הקיץ כאן והגוף שלנו מאותת לנו כי הגיע הזמן לעבור לתזונה קלילה וקלה יותר.
על מה כדאי לוותר ומה חייב להיות בתפריט היומי שלנו
מה נאכל בקיץ הזה

אין כמו מזון קר ומצנן בימי הקיץ החמים.  כל השינויים שעלינו להכניס לתפריט התזונתי שלנו:
הקפיאו יוגורט ופירות לקבלת ארטיקים בריאים שיצננו אתכם כשחם בחוץ. פירות קפואים הם בסיס נפלא לשייקים קרירים, ענבים ופירות יער קפואים יכולים להיות נשנוש נפלא ותחליף בריא לקרח במשקאות.
הרבה פעמים החום מדכא את התיאבון, ואנחנו, מתוך הרגל, בכל זאת אוכלים. תעצרו, תחשבו. אל תאכלו רק כי זו שעת הארוחה או מכיוון שאתם רגילים לאכול את האוכל הזה, בשעה הזו.
סוכר לבן ופחמימות ריקות מכבידים ומעייפים, על כן החליפו את אלה במוצרים העשויים מחיטה מלאה ותרגיש איך רמות האנרגיה עולות.

הקיץ הוא עונת הפירות והירקות. הם מלאי בריאות, נוגדי חימצון, ויטמינים ומינרלים, משביעים ומזינים. שלבו אותם כחלק מכל ארוחה, טריים, מאודים, אפויים ומוקפצים או כנשנושים. את הירקות איכלו כאוות נפשכם ואת את הפירות הגבילו ל 2-3 מנות פרי ביום.
האוכל קיצי אמור להיות קליל יותר ממאכלי החורף ועל כן מתבקש לעשות המרות למאכלים האהובים עלינו על מנת להפוך אותם לקלילים יותר:  מרקי קיץ קרירים במקום קדירות, מאכלים המבוססים על יוגורט במקום שמנת, קטניות במקום בשרים. כל אלה יהפכו את התפריט היומי שלנו לקליל ובריא יותר.

לשתות, וכמה שיותר. אין ספק שמים הם הבחירה המומלצת ביותר אבל גם תה קר שמכינים בבית, לימונדה ומיצי פירות טבעיים יכולים להיות מרווים ומרעננים.
מי לא מכיר את התחושה של נפיחות בידיים וברגליים בתקופת הקיץ, כתוצאה מהלחות והחום שבחוץ? עלים ירוקים כמו נענע, פטרוזיליה, כוסברה יספחו את הנוזלים בגוף ויוציאו אותם דרך השתן. על כן שלבו אותם כחלק מהתזונה היומית.
צמצמו בכמויות המלח. הוא  סופח נוזלים וגורם לתחושת נפיחות. הפחיתו את צריכתו במזון ובחרו במזונות דלי נתרן.
אם אתם מאלה שארוחת הצהריים שלהם היא הארוחה העיקרית והכבדה של היום, נסו בחודשי הקיץ להמיר אותה בארוחה קלילה יותר, ולדחות את הארוחה הגדולה לשעות הקרירות יותר של היום.
בקיץ כשכל כך חם בחוץ העדיפו שיטות בישול עדינות יותר - צלייה, אפייה, הקפצה או אידוי.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il