הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - יורדים במשקל
14/07/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
מי לא רוצה לרדת במשקל בקיץ?
כל הטיפים איך לרדת במשקל בתקופה הכי הכי חמה...
יורדים במשקל

קיץ הוא ללא ספק התקופה הכי מתבקשת לדיאטה ולירידה במשקל. חם בחוץ, האופנה מינימליסטית ואין כמו להעביר את סוף השבוע בים או בבריכה. אז איך עושים את זה? איך מורידים את הקילוגרמים המיותרים בחודשים הכי קשים וחמים:

אוכלים אבל במידה – אל תמהרו לקצץ בכמות הקלוריות בצורה קיצונית. אחת הטעויות הנפוצות של אנשים הרוצים לרדת במשקל היא  צריכה קלוריות דלה מאוד למשך תקופה ארוכה מתוך מחשבה שכך הם ירדו מהר במשקל, אך בפועל מתרחש ההיפך הגמור, תוך כדי פגיעה במערכות הגוף השונות.

אל תהיו מופתעים – תכננו את היום שלכם מבעוד מועד. אם אתם יודעים שאתם נמצאים מחוץ לבית רוב היום, קחו איתכם אוכל מסודר או תכננו מה אתם אוכלים, מתי ואיפה. ככה תמנעו ממצבים של רעב ואז התנפלות על כל מה שבא ליד.

אכלו מסודר – פזרו את האוכל על פני כל היום וחלקו אותו למספר ארוחות קטנות. ככה תבטיחו שמירה על רמות סוכר יציבות בדם ותמנעו תחושות רעב חזקות.

אכלו ירקות בכל ארוחה - הירקות עשירים בנוזלים ומכילים סיבים תזונתיים אשר חיוניים לפעילות תקינה של מערכת העיכול ומשרים תחושות שובע לאורך זמן.

יעדים – אל תתחילו את התהליך לפני שקבעתם לעצמכם בדיוק לאן אתם רוצים להגיע מבחינת יעד משקלי. כשיש מטרה יש תכלית לכל הדרך ולכל התהליך ויש מוטיבציה לאורך כל הדרך.

נפטרים מממתקים -  לא יכולים בלי מתוק? לפחות נסו לצרוך אותו ממקור טבעי ומזין. נסו להחליף את הממתקים שלכם במנת פרי אהובה. ככה תקבלו גם סוכרים, לצד סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים ולא רק פחמימות ריקות מתוכן.

שותים מים - הימנעו משתיית משקאות מוגזים וממותקים.  המשקאות הללו מפוצצים בסוכרים ובקלוריות מיותרות ותופתעו לגלות איך קיצוץ במשקות הללו יכול ישפיע לטובה על תהליך הירידה במשקל שלכם.

פעילות גופנית – לצד פעילות גופנית אירובית, שמטרתה שריפת שומנים ושיפור סיבולת לב ריאה, שלבו גם אימוני כוח. אימונים אלה תורמים לשמירה על מסת השרירים הקיימת ושומרים על קצב חילוף חומרים תקין לכל אורך תהליך הירידה במשקל. עיצוב וחיטוב כבר אמרנו?

פיתויים - הוציאו מסביבתכם את כל המאכלים המשמינים והלא מזינים, ככה שלא תהיה לכם גישה אליהם. כשאין פיתויים בסביבתכם הקרובה הרבה יותר קל לדבוק במטרה לאורך זמן ולא להתפתות אליהם.

שמירה על משקל לאורך זמן – ירדתם במשקל והשגתם את המטרות שלכם? יופי! עכשיו צריך לשמור עליהם. שמרו על תפריט מאוזן מכיוון שתזונה נכונה היא המפתח העיקרי לירידה במשקל, שמירה על המשקל לאורך זמן ושמירה על אורח חיים בריא.

תפריט בריא ומזין - הקפידו על אכילת מזונות טבעיים ככל האפשר ונסו להימנע מאכילת מזונות תעשייתיים ומעובדים.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il