הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - אימון קרוספיט
07/07/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
שיטת האימון שכבר מזמן תפסה תאוצה בעולם ובארץ
מה עושים באימונים, למה השיטה כל כך מומלצת והאם היא עובדת?
אימון קרוספיט

כבר הזכרנו את שיטת האימון הזו בכתבות הקודמות שלנו. אז מה עושים באימון קרוספיט? כל התשובות לשאלות שתמיד לדעת ולא העזתם לשאול:
קרוספיט היא שיטת אימון שמקורה באמריקה, אשר התפתחה בקצב מהיר ביותר בעשור האחרון. השיטה כוללת אלמנטים מעולם ההתעמלות, הרמת המשקולות, הסבולת ועוד. השיטה עובדת בצורה כזו שבה מתאמנים במקביל עם כל מרכיבי הכושר הגופני, מול מגוון רחב של תרגילים ואתגרים משתנים.

האימון מתבצע בעצימות גבוהה במיוחד, עם תרגילים מגוונים שעובדים על מרבית מרכיבי הכושר הגופני: סבולת לב-ריאה, גמישות, סבולת שריר, כוח מתפרץ, שיווי משקל, כוח, זריזות, קואורדינציה ועוד. האימונים מתאימים לכול הגילאים וכל רמות הכושר.
הייחודיות של שיטת האימון היא בעיקר היכולת לשפר את כלל מרכיבי הכושר הגופני הקיימים ולא רק מרכיב אחד בודד או מספר מצומצם של מרכיבי כושר גופני, בניגוד לשיטות אימון שונות ואחרות.
המאפיין הייחודי של אימון הקרוספיט הינו תנועות פונקציונאליות ומגוונות, אימונים מגוונים מאוד  ויוצאי דופן, לדוגמה: שימוש באימוני קרוספיט עם ציוד מגוון ומשתנה כגון צמיגים, פטישים, טבעות, ארגזים, חבל קפיצה, שקי חול, מוטות מסוגים שונים, כדורי כוח ועוד. האימונים מתאפיינים גם באינטנסיביות גבוהה במיוחד ובתרגילים שניתן למדוד את תוצאות המתאמנים בעת הביצוע שלהם, בזמן האימון.
כל אלה הופכים את הקרוספיט לשיטת אימון יעילה במיוחד לשיפור יכולות ספורטיביות רבות, אשר מאתגרות את מערכות הגוף השונות על בסיס קבוע.

יתרונות השיטה:
לירידה במשקל ולהורדת אחוזי השומן בגוף - מכיוון שהאימונים מתבצעים בעצימות גבוהה מאוד ובמתאפיינים במורכבות של תרגילים, לצד הפעלה של מערכות רבות בגוף, כגון כלי הדם, הלב, הנשימה ועוד – הקרוספיט בהחלט מתאים למי שמטרתו היא ירידה במשקל והורדת אחוזי שומן בגוף. נציין ונאמר שלא אחת, מתאמנים כבדי משקל בוחרים את אימון בחדר הכושר אן הסטודיו לפיתרון בעיית המשקל אך בשח חוסר הדרכה מספק או לא מקצועי ה אימונים לא ממש אפקטיביים, ההוצאה הקלורית מינורית, לעיתים וייתכנו מצבים של חודשים רבים של אימונים עד שמגיעים לתוצאות הנראות בבירור.
חיזוק השרירים המייצבים - התרגילים המיוחדים המאפיינים את שיטת האימון ומנחי הגוף המשתנים על בסיס קבוע בתרגילים, תורמים רבות לחיזוק השרירים המיצבים לרבות: שרירי הבטן העמוקים, זוקפי הגב העמוקים, מיצבי הכתף ועוד.
כדי לבצע אימון קרוספיט חזק וטוב לא חייבים להגיע למועדוני הכושר השונים, אלא אפשר לבצע אותו בקלות בבית בעזרת מגוון תרגילים בסיסיים אותם ניתן למצוא ברחבי הרשת.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il