הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - תפריט קיץ
30/06/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
החום, הלחות ושעות היום הרבות. לקיץ יש ללא ספק את העדפות התזונתיות שלו.
המאכלים שיהפכו את התפריט שלנו לקליל יותר
תפריט קיץ

מי מאיתנו לא הרגיש את זה - חם בחוץ, מעייף ואחרי האוכל אנחנו רק רוצים ללכת לישון. אין ספק שהתפריט שלנו צריך לעבור שינוי כשם שעובר ארון הבגדים שלנו עם חילופי עונות השנה. ישנם מאכלים שדורשים "אפסון" ולא מתאימים כל כך אם בכלל לחודשי הקיץ וישנם כאלה שמתאימים הרבה יותר ונרצה לאכול מהם כמה שיותר. זה הזמן לעבור לתזונת קיץ.


מפסיקים לאכול מתוך הרגל- אתם בטח מכירים את התחושה הזו: אתם מתים מחום, לא ממש מתחשק לכם להכניס פירור לפה אבל אתם בכל זאת אוכלים כי שעת הארוחה הגיעה. הפסיקו! היו קשובים לעצמכם ולגופכם. אם הגוף מאותת לכם כי הוא אינו רעב כרגע, אל תאכלו רק כי צריך. איכלו כאשר אתם רעבים וזקוקים לאנרגיה.

פירות וירקות – התברכנו בפירות וירקות טעימים ועשירים, בפרט בקיץ ונצלו זאת בתפריט התזונתי שלכם. איכלו בעונה. הפירות והירקות הם פצצות בריאות, מלאים בנוגדי חמצון, עשירים בויטמינים ומינרלים, מזינים ומשביעים. ניתן לשלב אותם בכל ארוחה, טריים, שלמים, קצוצים, מאודים, אפויים, מוקפצים, כשייקים או כמיצים. מומלץ להגביל את כמות הפירות היומית, כ 3-4 מנות ליום אך את הירקות ניתן לאכול ללא הגבלה.

המרה- גם אם אתם ממש אוהבים תבשילים ומאכלים של חורף, ניתן לעשות בהם שינויים קלילים ולהפוך אותם לקיציים יותר: מרקים קרירים, מאכלים המבוססים על יוגורט במקום על שמנת, קטניות במקום בשרים, סלטים במקום תבשילים, סלט פירות במקום עוגה ועוד.

מאכלים מצננים – הקיץ זו הזדמנות נפלאה להכניס כל מזון כמעט למקפיא. ככה שאתם יכולים למצוא את עצמכם מקפיאים יוגורט ופירות ולהכין מהם ארטיקים בריאים ומצננים,  בננות קפואות וכל פרי קפוא אחר הן בסיס נפלא לשייקים קרירים, ענבים, ליצ'י ופירות יער קפואים הם נשנוש נפלא ומצנן וגם יכולים להיות תחליף לקרח במשקאות שלכם.

נוזלים – חשוב לשתות כמה שיותר נוזלים ובחודשי הקיץ בפרט. כמובן שמים הם המשקה האולטימטיבי, אך ניתן גם להכין תה קר ביתי, לימודה ביתית או מיצי פירות טבעיים – כמובן ללא תוספת סוכר מיותרת. 

עוברים למאכלים בריאים יותר – הפסיקו לצרוך מאכלים ריקים מתוכן והימנעו מסוכר לבן, קמח לבן או פחמימות ריקות, אשר מעייפים ומכבידים בתהליך העיכול שלהם. החליפו אותם במוצרים מחיטה מלאה ותרגישו מיד שינוי ברמות האנרגיה שלכם.

אוכלים ארוחת צהריים קלה -  יש לנו נטייה לאכול את הארוחה הגדולה שלנו בצהריים. בקיץ מומלץ להמיר את ארוחת הצהריים המבושלת, החמה, בארוחה קלילה יותר, ולדחות את הארוחה הגדולה לשעות הקרירות יותר של היום.

מפחיתים בכמויות השמן – אם החורף מזוהה עם הטיגון ועם כמויות השמן הרבות, הקיץ מאופיין יותר בשיטות בישול עדינות יותר כמו הקפצה, אידוי, אפייה, צלייה וכו. הרבה יותר נעים כשחם בחוץ.



שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il