הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - המזונות שיצננו לנו את הקיץ
23/06/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
הקיץ ללא ספק כבר כאן ואיתו האתגרים שהוא מביא- חם מאוד וכולנו מחפשים אחר דרכי צינון.
אילו שינויים עלינו לעשות על מנת להפוך את התזונה שלנו למתאימה יותר לימי הקיץ.
המזונות שיצננו לנו את הקיץ

בדיאטה כמו בדיאטה, נמצא כי רוב המזונות שיש להם השפעה מקררת ומצננת על הגוף הם הירקות והפירות והדבר מושפע מכמה פרמטרים אשר קובעים כמה המזון יהיה מצנן יותר:

צמיחה והבשלה מהירה
צמח שהבשלתו מהירה יהיה בעל השפעה מצננת יותר על הגוף שלנו מאשר מזון אשר צמיחתו איטית יותר.
פירות וירקות לדוגמא: מלפפון, קישוא, תרד, חסה, סלרי, צנונית, מנגולד, תפוח, אגס, אפרסק, שזיף, משמש.

צבע הפרי
פירות וירקות אשר ניחנו בצבעים ירוק, כחול, סגול השפעה מצננת ומקררת יותר על הגוף מאשר פירות וירקות בעלי הצבעים אדום, צהוב כתום.  זאת אומרת שעלינו להעדיף את הצבעים המצננים יותר מכל משפחה כגון תפוח ירוק לעומת תפוחים בצבעים אדום וצהוב, כרוב לבן לעומת כרוב אדום, ענבים ירוקים לעומת אדומים וכו'.
פירות וירקות לדוגמא: קישוא, חציל, בצל סגול, אגס, חסה, עלי בייבי, אבוקדו.

זמן עיכול
בתקופת הקיץ (ויש שיאמרו אף בכלל), מומלץ לבחור במזונות שזמן העיכול שלהם מהיר יותר, שכן במזונות הללו הגוף משקיע הרבה פחות אנרגיה. פירות וירקות מתעכלים בקלות ובמהירות ועל כן יש להעדיף אותם להרבות בהם בתפריט היומי. מזונות כמו בשר לדוגמא קשים הרבה יותר לעיכול.

בישול
מזון אשר נאכל חי, בצורתו הטבעית ולא עבר בישול, יקרר ויצנן הרבה יותר לעומת מזון שעבר תהליך של בישול וספג את חום הבישולים.

שתייה
השתייה מאוד חשובה, בעיקר בימי הקיץ ואף מחזירה לגופנו את הנוזלים אשר איבד בהזעה.
חוץ ממים כמובן, ניתן להצטנן בקיץ עם לימונענע, מיץ תפוחים טבעי, שייק מלון ועוד.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il