הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - דובדבנים
11/06/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
הוא ללא ספק הפרי הכי סקסי שאפשר למצוא בסל הפירות שלנו
טעים, דיאטטי ובעל תכונות רפואיות רבות – אין סיבה להעביר את הקיץ בלי הדובדבן
דובדבנים

עץ הדובדבן הוא עץ גדול, המתנשא לגובה של עד 18 מטר. פרי הדובדבן הוא אדום ובעל ערכים תזונתיים רבים ותכונות רפואיות נפלאות. ישנם שני סוגי דובדבנים – חמוץ ומתוק ומספר זנים לכל אחד מהסוגים. לפרי טעם עז והוא נאכל כפרי קיץ, בגלידות, בעוגות, בריבות, סלטים ועוד.

לפרי סגולות רפואיות רבות ועושים שימוש בפרי, בקליפה ובפטוטרת הפרי.
הדובדבן עשיר בוויטמין סי, בפקטין, בעל תכונות אנטי סרטניות, משכך כאבים, מקל בדלקת פרקים, מסייע בטיפול בשיניים, עוזר בנדודי שינה, מאט את תהליכי ההזדקנות, משכך כאבים, מסייע בטיפול בהצטננות, שפעת, מחזק את מערכת החיסון, מקטין את רמת הכולסטרול ואת הסיכון למחלות לב.
בגלעיני הדובדבן יש חומרים המקטינים גידולים ומונעים את המשך התפשטותם של תאי הסרטן.
הדובדבנים עשירים במלטונין המשפר את השינה ומסייע לסובלים מהרדמות רגליים וידיים כרונית.

ב 100 גרם דובדבנים יש כ 50 קלוריות, וזה בערך 10 דובדבנים.
מומלץ לאכול את הפרי הטרי עד שבוע מיום הקנייה וניתן גם להקפיא אותו עד שנה.
מעבר לשימוש הקונבנציונלי של הדובדבנים בעוגות, הם נהדרים גם בשייקים, סלטים, גלידות, ברוטב לכדורי בשר ופטה כבד וליקרים אלכוהוליים.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il