הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - אימון בשיטת EMS
11/06/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
חשבתם שהמציאו כבר את כל שיטות האימון?
אז מה תגידו על השיטה שמבטיחה 20 דקות אימון בשבוע עם תוצאות של ארבע אימונים?
אימון בשיטת EMS

EMS – Electric Muscle Stimulation ובתרגום חופשי לעברית: גירוי שרירים חשמלי.
השיטה פותחה לראשונה בנאס"א עבור האסטרונאוטים השוהים בחלל, בכדי לתת מענה להשפעת חוסר כוח הכבידה על פעולת השרירים היומיומית שלהם. כיום עושים שימוש בשיטה בעיקר ברפואת ספורט ושיקום מפציעות, פיזיותרפיה, כאבי גב ומפרקים ובאימוני כושר. 

איך עובדת השיטה
שיטת EMS היא הגברה ממוקדת של גירויים חשמליים וחיצוניים לגוף, אשר מובילה להתכווצות השרירים על ידי אות חשמלי חיצוני. בכל תרגיל כל שרירי הגוף מקבלים גירוי חשמלי ביחד.
בשיטת זו לא עושים המון חזרות מכל תרגיל ועובדים על כל השרירים בכל אימון.
האימון מתקיים אחת לשבוע או אחת לחמישה ימים ושורפים בו 500 קלוריות.
יתרונות השיטה
• אחד היתרונות הבולטים בשיטת אימון זו לעומת אימוני כוח רגילים הוא סנכרון כמעט מלא של כל היחידות המוטוריות המופעלות בו זמנית, לעומת אימון כוח רגיל בו מופעלת רק קבוצת שרירים ספציפית.
• אימון ה EMS מאפשר אימון גוף מלא בו זמנית, אפקטיבי יותר וקצר- 20 דקות בלבד.
• באימוני EMS אין לחץ ועומסים על המפרקים ועל מערכת השלד בהשוואה לאימון משקולות.
• השפעת האימון על המשקל, שומן וקצב חילוף החומרים
• הפחתה מתמשכת של משקל הגוף והשומן.
• פעילות מטבולית גבוהה במהלך האימון ואחריו.
• האימון מסייע בצמצום היקפים, חיזוק שרירים ואפשרות הגדלה ונפח של שרירים- לגברים.
• שיפור זרימת דם בשריר והקלה על מתח השרירים.
• טיפול והקלה בכאבי גב.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il