הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - טיפים לבישול בריא ומזין
02/06/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
כל הטיפים לבישול ואפייה של אוכל בריא ומזין
מנסים להפוך את המטבח שלכם למזין יותר? רוצים לדעת איך מכינים אוכל בריא? אוכל דיאטטי?
טיפים לבישול בריא ומזין

שמן זית מתאים לבישול ואידוי ירקות, שמן אורז מתאים לטיגון בשמן עמוק או רדוד ובאפיה מומלץ להשתמש בשמן זרעי ענבים מכיוון שהוא שמן חסר טעם ועל כן טעמו לא מורגש.
כאשר מוסיפים מלח בבישול, רצוי להוסיף אותו לקראת הסוף, כך שטעמו עדיין יהיה חזק ולא יהיה צורך לחזק שוב את המליחות.
טעמם של תבלינים מועצם במגע עם חום ושמן ולכן מומלץ להוסיף אותם בסיום אידוי הבצל והירקות ולא ישירות לתוך מים.
כאשר מבשלים קטניות, לא מומלץ להשתמש במלח בזמן הבישול מכיוון שהוא פוגם בתהליך הריכוך שלהם.
כאשר מבשלים חומוס לא מומלץ לעשות זאת עם עם סודה לשתיה או אבקת אפייה, מכיוון שהן גורמות נזק לויטמינים אשר הוא מכיל, בעיקר ויטמין בי.
אם אתם מעוניינים בבישול ארוך ואיכותי, מומלץ להשתמש בפלטה המעניקה חום קבוע ונמוך של 100 מעלות.
קירור וחימום מחדש של תבשילים יגרמו לטעמים שלהם להעמיק ולהתחבר, על כן מומלץ לאכול אותם יום לאחר ההכנה.
תבלינים במתכון תמיד אפשר לשנות על פי הטעם האישי, גם סוג התבלין וגם בכמויות.
אם אתם מעוניינים בתחליף ללא גלוטן במתכון, ניתן להשתמש בקמחים כגון כוסמת, קמח תפוח אדמה, קמח חומוס, טף וכו'.
מומלץ לאחסן קמחים כגון קמח חיטה, שיפון וכוסמין במקרר ולא במזווה בשל סכנת מזיקים ועל מנת למנוע התעפשות. קמחים כמו קמח אורז, קמח טאפיוקה, קמח חומוס וקמח תפוחי אדמה אפשר לאחסן במזווה.
מומלץ לאחסן קטניות ודגנים בכלי זכוכית או כלי מפלסטיק איכותי ולא בשקיות, על מנת לשמור על הטריות שלהם.
תוהים כמה זמן אפייה דרוש למאפה שלכם? מכיוון שכל תנור שונה, עושים בדיקה תוך כדי האפייה: אם זו קציצה אפשר לבדוק את התחתית שלה, אם זו פשטידה מומלץ לאפות בתבנית זכוכית המאפשרת הצצה ואם זו עוגה או מאפינס ניתן להשתמש בקיסם ולבדוק מידת עשייה.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il