הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - שומן בטני
02/06/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
מהם המזונות אשר יכולים לסייע בהורדתו
מהי השמנה בטנית ומדוע היא השמנה כל כך מסוכנת מבחינה בריאותית
שומן בטני

מבין סוגי ההשמנה איתם מתמודדת החברה שלנו כיום, השומן המצטבר באזור הבטן הוא בעל הסיכון הבריאותי הגבוה ביותר והוא עלול לגרום ליתר לחץ דם, סוכרת, כולסטרול גבוה, מחלות לב וכלי דם וסוגים מסוימים של סרטן.
תאי השומן הנמצאים באזור הבטן במצב של השמנה בטנית, נחשבים לתאי שומן מסוכנים והם שונים מתאי שומן באזורים אחרי של הגוף, על כן השמנה ביטנית כיום מהווה סכנה בריאותית ממדרגה ראשונה.
מהו היקף הבטן המומלץ מבחינה בריאותית?
עבור גברים ההמלצה היא היקף בטני של 102 ס"מ ומטה.
עבור נשים ההמלצה היא היקף בטני של 88 ס"מ ומטה.

אילו מזונות מומלצים להורדת השומן הבטני:

שמן זית- אחד המאכלים המומלצים ביותר לשילוב בתפריט באופן קבוע הוא שמן הזית. הוא עשיר מאד בחומצות שומן חד בלתי רוויות ומחקרים רבים הוכיחו את הקשר בין צריכה קבוע של שמן זית במסגרת התפריט היומי לבין הפחתת הסיכון למחלות לב ודם. מחקרים אף מראים כי חלק מחומצות השומן שנמצאות בשמן הזית אף מעודדות שובע ומפחיתות את צריכת הקלוריות היומית, דבר שמסייע מאד לירידה במשקל ובמיוחד כאשר המטרה היא ירידה בכמות השומן הבטני.

סלמון- מכיל כמות גדולה של חלבון ונחשב יחסית קל לעיכול. בנוסף, הוא מכיל כמות גבוהה של חומצת השומן החיונית מסוג אומגה 3. שני יתרונות תזונתיים אלו הופכים את דג הסלמון למאכל חשוב מאד במהלך דיאטה בריאה שמטרתה לעודד ירידה בכמות השומן הבטני.

תה ירוק- נחשב במשך שנים רבות למזון על וידוע בקשר שלו לעידוד ירידה במשקל ועידוד שריפת שומן ושתייה קבועה של תה ירוק העשיר בנוגד החמצון קאטצ'ין עשויה לסייע בשילוב עם פעילות גופנית לירידה במשקל ואף לעודד ירידה ספציפית ברקמת השומן הבטני.

שקדים- אחד המאכלים החשובים לשיפור הבריאות והפחתת הסיכון הבריאותי. מחקרים מצאו קשר בין צריכה קבועה של שקדים בתפריט לבין הפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם, הפחתת הכולסטרול מסוג הרע, הפחתת חמצון השומנים בדם ועוד.
אכילת שקדים מפחיתה את צריכת הקלוריות היומית כיוון שהשקדים יוצרים תחושת שובע לאורך זמן וכמות של 10-12 שקדים ביום מומלצת מבחינה בריאותית והן מבחינת דיאטה.

שעועית אדזוקי - שייכת למשפחת הקטניות ונחשבת למאכל בריא מאד. היא עשירה בחלבונים, בסיבים, עשירה בנוגדי חמצון ובעלת ערך גליקמי נמוך. מחקרים מצאו כי דיאטה המבוססת על מאכלים בעלי ערך גליקמי נמוך, אשר עשירים בסיבים תזונתיים, הובילה לירידה גדולה יותר בכמות השומן הבטני, בהשוואה לדיאטה זהה מבחינת כמות הקלוריות, שכללה מזונות בעלי ערך גליקמי גבוה.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il