הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - פעילות גופנית בקיץ
26/05/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
הקיץ והחום מגיעים- החשק והאנרגיות לפעילות הגופנית יורדים
למה בכל זאת מומלץ לנו לעשות פעילות גופנית בקיץ ומה יגרום לנו להזיז את עצמנו למרות החום הכבד
פעילות גופנית בקיץ

בכל קיץ אנחנו מוצאים את עצמנו באותה הבעיה ואותה הדילמה: למה קשה לנו פתאום להתאמן? האם להפסיק ולוותר לעצמנו או להמשיך להתאמן ו"לסבול"?
מחקרים אכן מראים שהיכולת הגופנית של ספורטאים יורדת בימים חמים. הפעילות גופנית גורמת לעליית חום הגוף ובזמן פעילות גופנית במזג אויר חם הגוף פחות דם להגיע לשרירים. כשהגוף מתחמם הוא שורף גליקוגן במהירות רבה יותר ומרוקן את מאגרי הסוכר שהשרירים משתמשים בהם כבדלק. הגוף מתקשה להיפטר מעודפי החום ולכן כל ההתנהלות שלנו כבדה יותר, איטית ואנו חשים בעיקר עייפות.
אז איך בכל זאת שומרים על שגרת אימונים ומה אנחנו יכולים לעשות על מנת להקל על עצמנו?

אימונים בעצימות משתנה
הפחיתו את עוצמת הפעילות הרגילה, בעיקר בימי החום הקשים. אל תוותרו לעצמכם אבל בהחלט תקלו על עצמכם. המשיכו לעשות את הפעילות הגופנית לה אתם רגילים אך הפחיתו בעוצמה או הורידו מינונים. אם אתם רגילים לרוץ בחוץ- עברו לרוץ בחדר כושר ממוזג או עברו להליכה מהירה. אם אתם רגילים ללכת נסו לשנות את זמני הצעידה לשעות בהם עומס החום פחות כבד או שהפחיתו במהירות ההליכה שלכם.

נוזלים
לשתות הרבה מים לפני, במהלך ואחרי הפעילות הגופנית. על חשיבות המים בכלל ובעיקר בימי הקיץ החמים דיברנו וכתבנו לא מעט ועל אחת כמה וכמה בזמן הקיץ ובעומסי חום כבדים. הגוף מאבד נוזלים רבים בזמן הפעילות הגופנית וגם בזמן הקיץ והחום ועל כן להחזרת נוזלים לגוף בזמנים של עומסי חום כבדים חשיבות כפולה.

מודעות סביבתית
לשים לב לטמפרטורה ולמידת הלחות. לפני שאתם יוצאים לאימון שלכם – היו מודעים לטמפרטורה שבחוץ ולמידת הלחות. יכול להיות שיהיה עליכם להיערך בהתאם- לשנות את שעת הפעילות, להוריד את עצימות האימון או להתלבש בהתאם. כל אלה יכולים להקל על האימון שלכם בצורה משמעותית.

שעת הפעילות
לצאת לפעילות בשעות הבוקר המוקדמות, או בשעות הערב המאוחרות יותר כדי לא להיות חשוף לטמפרטורות גבוהות ולקרינה גבוהה. מעבר לחום כבד חשוב מאוד גם לשים לב לקרינה, אשר בשעות מסוימות היא עלולה להיות מאוד מסוכנת. על כן חשוב מאוד לא לצאת לפעילות גופנית בשעות השיא של הקרינה. נסו לצאת לפעילות מוקדם מאוד בבוקר או מאוחר בערב, אחרי שהשמש שוקעת.


הקשבה עצמית
להיות קשוב לגוף ולנוח כאשר הגוף מאותת לכך. אם בכל זאת למרות כל ההמלצות אתם חשים עייפים, תשושים ולא אנרגטיים כפי שאתם רגילים להיות- היו קשובים לגופכם ולעצמכם וקחו פסק זמן. פעמים רבות הפסקה מפעילות נותנת לגוף להתאושש ומחזירה אתכם מלאי מרץ ואנרגיות בחזרה לשגרת האימונים.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il