הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - חג שבועות
19/05/2015, מאת אפרת מאלס מאמנת כושר אישית
חג הקציר, חג הביכורים, חג המים, חג הגבינות או חג הקלוריות העודפות
איך עוברים את החג הזה בשלום, עומדים בפני הפיתויים הרבים ולא עולים במשקל?
חג שבועות

אין חג שמזוהה יותר עם גבינות משובחות, פשטידות, מאפים, קישים, עוגות גבינה וקינוחים עשירים מאשר חג השבועות. לרוב המטעמים הללו לא חוסכים בשומנים, בצקים וסוכרים. אז איך בכל זאת עוברים אותו בשלום? עשה ואל תעשה לקראת חג השבועות:

לא להגיע לארוחת החג רעבים: זכרו שאם מגיעים רעבים מאוד לארוחת החג, עלולים לאבד שליטה ולאכול מכל הבא ליד ללא שיקול דעת.

ויתורים ופשרות: וותרו על שמנת מתוקה כבסיס לרטבים- היא יקרה לגזרה.אפשר להשתמש בשמנת מופחתת שומן או לחלופין לבחור בבסיס שונה כמו עגבניות ושמן זית לדוגמא.

ותרו על הבצק: החלק המשמין בעוגות הגבינה הוא הבצק הפריך שעשיר בשומן חמאה או מרגרינה. אפשר לוותר עליו או להחליפו בביסקוויטים או פשוט לבחור בעוגות גבינה ללא בצק, ויש מבחר של עוגות כאלה, שלא נופלות בטעמן.

גבינות רזות : מומלץ לבחור בגבינות רזות עד כמה שאפשר, להכנת המאכלים השונים בין אם אלו גבינות למריחה, גבינות מלוחות או גבינות לאפייה. אם במתכון מוסיפים שמנת לעוגה, ניתן להמיר ביוגורט או בשמנת בעלת אחוזי שומן נמוכים יותר.

ירקות לצד גבינות: כתוספת למגוון גבינות עשיר, מומלץ להגיש מבחר ומגוון של ירקות חתוכים, מאודים או מבושלים על מנת להעניק לגוף תחושת מלאות ולהסתפק באכילה מועטת יותר של גבינות ומאפים.

יוגורט: אכילת יוגורט מהווה אספקה חיונית של חיידקים ידידותיים וחשובים לבריאות המעיים. הוא נהדר כבסיס לרוטב או כתחליף לשמנת בעוגה או בקינוח ורצוי לבחור בכזה ללא תוספת סוכר.

גבינות בטעמים: במקום לקנות גבינות מתובלות מוכנות בטעמים, מומלץ לקחת גבינות לבנות 5% בטעם טבעי ולתבל באופן עצמאי עם עשבי תיבול טריים, צל, שום, פלפלים ולהפוך אותם למטבלים.

לא יכולים בלי מתוק? העדיפו פירות. כוס סלט פירות מכילה חמישית מהקלוריות שבפרוסת עוגת גבינה. אפשר להכין סלטי פירות המשלבים גבינות שונות או יוגורט עד 5% שומן. 
ניתן להכין פשטידות מתערובת ירקות שונים כגון פטריות, בצל, כרישה, כרובית, ברוקולי וירקות נוספים התורמים לגופנו שלל ויטמינים ולהוסיף ביצים וגבינות עד 5% שומן. יש היום מבחר גבינות שמנת, צפתית, בולגרית ועוד המכילים אחוזים נמוכים מאוד של שומן.


זכרו – אפשר לעבור את החג גם ללא גבינות שמנות ועם קצת ויתורים והתאמות גם לקבל ארוחת חג טעימה, עשירה, חגיגית ודלת קלוריות.

חג שמח! 


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il