הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - המזונות המומלצים לעונת הקיץ
12/05/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
אין ספק שהימים החמים שפוקדים אותנו מבשרים על בואו של הקיץ וזה הזמן להכניס שינויים בתפריט התזונה שלנו.
המזונות המומלצים לעונת הקיץ

אז מה מומלץ, על אילו מזונות לוותר ואילו מזונות פשוט חייבים להיות

ארוחות קלילות - האוכל הקיצי אמור להיות קליל יותר ממאכלי החורף ועל כן מתבקש לעשות המרות למאכלים האהובים עלינו על מנת להפוך אותם לקלילים יותר:  מרקי קיץ קרירים במקום קדירות, מאכלים המבוססים על יוגורט במקום שמנת, קטניות במקום בשרים. כל אלה יהפכו את התפריט שלנו לקליל ובריא יותר.

פירות וירקות - אין ספק שהקיץ הוא עונת הפירות והירקות. הם בריאים, עשירים בנוגדי חימצון, ויטמינים ומינרלים, משביעים ומזינים. שלבו אותם כחלק מכל ארוחה, טריים, מאודים, אפויים ומוקפצים או כנשנושים. את הירקות איכלו כאוות נפשכם ואת את הפירות הגבילו ל 2-3 מנות פרי ביום.

הקשבה עצמית - הקיץ, הלחות והימים החמים גורמים פעמים רבות לדיכוי התיאבון שלנו, אך אנו לא תמיד קשובים לעצמנו ומתוך הרגל בכל זאת אוכלים. אז עצרו לרגע והיו קשובים לעצמכם. אל תאכלו רק כי אתם רגילים, או כי צריך או כי זו שעת הארוחה.

שתייה - לשתות, וכמה שיותר. אין ספק שמים הם הבחירה המומלצת ביותר אבל גם תה קר שמכינים בבית, לימונדה ומיצי פירות טבעיים יכולים להיות מרווים ומרעננים.

ארוחת צהריים - אם אתם מאלה שארוחת הצהריים שלהם היא הארוחה העיקרית והכבדה של היום, נסו בחודשי הקיץ להמיר אותה בארוחה קלילה יותר, ולדחות את הארוחה הגדולה לשעות הקרירות יותר של היום.

מזון קר וקפוא - אין כמו מזון קר ומצנן בימי הקיץ החמים.  הקפיאו יוגורט ופירות לקבלת ארטיקים בריאים שיצננו אתכם כשחם בחוץ. פירות קפואים הם בסיס נפלא לשייקים קרירים, ענבים ופירות יער קפואים יכולים להיות נשנוש נפלא ותחליף בריא לקרח במשקאות.

אגירת נוזלים - מי לא מכיר את התחושה של נפיחות בידיים וברגליים בתקופת הקיץ, כתוצאה מהלחות והחום שבחוץ? עלים ירוקים כמו נענע, פטרוזיליה, כוסברה יספחו את הנוזלים בגוף ויוציאו אותם דרך השתן. על כן שלבו אותם כחלק מהתפריט היומי.

פחמימות ריקות - סוכר לבן ופחמימות ריקות מכבידים ומעייפים, על כן החליפו את אלה במוצרים העשויים מחיטה מלאה ותרגיש איך רמות האנרגיה עולות.

מלח - צמצמו בכמויות המלח. הוא  סופח נוזלים וגורם לתחושת נפיחות. הפחיתו את צריכתו במזון ובחרו במזונות דלי נתרן.

שיטות בישול - בחורף יש לנו נטייה להשתמש בכמויות רבות של שמן, אך בקיץ כשחם בחוץ העדיפו שיטות בישול עדינות יותר - צלייה, אפייה, הקפצה או אידוי גם קליל יותר וגם פחות קלוריות.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il