הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - איך יודעים שבא אביב
31/03/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
מסתכלים סביב סביב ורואים המון רגליים חשופות וגופיות
סוף השבוע האחרון הוכיח לנו שהקיץ כבר כאן. אז זה הזמן לשנס מותניים, להוריד את הקילוגרמים המיותרים, למצק ולחטב. המדריך השלם לקיץ הקרוב
איך יודעים שבא אביב

פעילות גופנית
אנחנו כבר מזמן יודעים שאין קיצורי דרך ושפעילות גופנית תורמת לא רק לבריאות שלנו אלא עוזרת ומקדמת בצורה משמעותית את תהליך הירידה במשקל שלנו אז אם אתם לא מאלו שהפעילות הגופנית היא חלק משגרת היום יום שלהם או שעדיין לא התחלתם  – זה הזמן. לא משנה אם אתם אנשי חדר כושר, חוגים, בריכה או פעילות גופנית בחוץ – פשוט קחו את עצמכם בידיים ותתחילו לזוז. מזג האוויר חמים ונעים בחוץ, שעון הקיץ כבר כאן ואין תירוצים. לא משנה באיזו פעילות גופנית בחרתם, התחילו בכזו שתוכלו ותרצו להתמיד בה בחודשים הקרובים, לפחות 3 פעמים בשבוע.
לא חשוב באיזו פעילות גופנית תבחרו- העיקר שתתמידו.

תזונה ודיאטה
שילוב בין פעילות גופנית לדיאטה ישיג את התוצאות הטובות ומהירות ביותר. אם אתם סוחבים איתכם עודפי משקל מחודשי החורף - מומלץ להתחיל בתפריט דיאטה המשלב את כל אבות המזון, תפריט מאוזן והכולל בסביבות ה 1500 קלוריות- תלוי בעודף המשקל ובהוצאה הקלורית היומית, אשר משתנה מאדם לאדם. מומלץ להתייעץ עם דיאטנית מקצועית שתבנה תפריט מותאם ואישי.
הקפידו להתחיל את היום עם ארוחת בוקר- היא תסייע להגביר את קצב חילוף החומרים ואת תהליך הירידה במשקל. ארוחת הבוקר תספק לנו אנרגיה להתחיל את היום ותחזיר לנו את תחושת הרעב והשובע מצום הלילה.

נוזלים
חשוב להקפיד על שתיית מים מרובה, בעיקר לקראת ימי הקיץ החמים והיבשים. המים חיוניים למניעת התייבשות, לחילוף חומרים תקין, למניעת עצירויות ולבריאות העור. חשוב להקפיד על שתייה של מים לאורך כל היום, לפחות 8 כוסות. מומלץ אם כן להסתובב עם בקבוק מים בכדי שהם יהיו תמיד זמינים  בשבילכם.

עשה ואל תעשה
כשמתחיל להיות חם בחוץ לא תמיד יש חשק לאכול ולבשל. חלקנו יורדים במשקל במהלך חודשי הקיץ החמים אך חלקנו מתפתים להחליף את הארוחות בתחליפים קלילים ומצננים, שהרבה פעמים עולים לנו בהרבה קלוריות מיותרות. נסו להימנע משתייה מרובה של מיצים- הם מפוצצים בסוכר מה שמעלה לנו את רמות הסוכר בדם ובסופו של דבר רק גורם לנו לעלייה במשקל.
אין כמו פירות, ובעיקר פירות הקיץ. הם טעימים, מצננים, טבעיים ובריאים אך שימו לב שגם לבריאות הזו יש תג מחיר- הם מכילים כמויות גבוהות של סוכר פירות ועל כן מומלץ לאכול את הפירות בצורה מבוקרת ולהגביל את עצמנו לשלוש מנות פרי ביום.
גלידות, שייקים, יוגורטים ושאר מיני מתוקים- גם אלה מזוהים עם חודשי הקיץ והחום ולעיתים אין כמו מנת גלידה קרירה או שייק מצנן על מנת להרוות את צימאוננו. זכרו שגם לאלה מחיר גבוה- ואם כבר בחרתם להתפנק גלידה/שייק/יוגורט השתדלו לבחור את הגלידה בעלת כמות השמנת הפחותה ביותר, את התוספות היותר בריאות מעל מנת היוגורט שלכן ואם מדובר בשייק פירות אז העדיפו הכנה עצמית, כזו שאתם יודעים בדיוק מה מכיל השייק שלכם וכמה- פירות טבעיים, חלב דל שומן או מים וללא תוספת סוכר.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il