הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - למה התחפשתי?
08/03/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
אנו מנסים לעזור לכם לגלות את המזונות שהתחפשו לבריאים
כמה פעמים אנחנו רואים את הכיתוב מזון בריא, חטיף בריאותי, ללא שומן או ללא סוכר וממהרים לקנות, לקחת או לאכול מבלי לעצור לרגע ולתהות – עד כמה האוכל הבריא שלנו הוא באמת כזה?
למה התחפשתי?

האותיות הקטנות
הכי חשוב לקרוא את האותיות הקטנות ולהבין ממה במת מורכב המוצר אותנו אנחנו צורכים.
חשוב מאוד שנשים לב לשני דברים עיקריים: מהי רשימת המרכיבים התזונתיים ומהם הערכים התזונתיים של המוצר. המרכיב שמצוי במוצר בכמות הגדולה ביותר מופיע בתחילת הרשימה והאחרים מופיעים בסדר יורד, על-פי משקלם. אז אם תווית המוצר שלכם מתחילה במלח, סוכר או שמן- זהו המרכיב העיקרי שיש במוצר אותו אתם תאכלו.
הכי מומלץ זה מזון כמה שיותר טבעי ולא כזה שעבר תהליכי ייצור, שימור ונמצא חודשים רבים על מדפי המרכולים. אז נכון שלא תמיד זה אפשרי ופעמים רבות אנחנו נאלצים להשתמש במזונות קנויים ומוכנים ויש כאלו שהם אפילו טובים, רק חשוב לשים לב שאנחנו קונים את המוצרים הללו ולא מתפתים למוצרים שמתיימרים להיות "ללא" אך הם מפצים בתוספות אחרות, כמו סוכר, שומן או חומרים משמרים למיניהם.

ללא סוכר
מוצרים רבים מתהדרים בכיתוב "ללא סוכר" על העטיפות שלהם, אך האם עצרתם אי פעם לחשוב או לקרוא מה יש במוצר במקום הסוכר הנעלם? הרי לא יכול להיות שהמוצר טעים ומתוק סתם ככה... משהו אחר ממלא את מקומו של הסוכר והרבה פעמים זה תחליפים למיניהם, רובם מתועשים ורחוקים מלהיות בריאים והרבה פעמים מפצים את המוצר בתוספות שומן במקום הסוכר שלא נמצא.
אם אתם לא מכירים את התחליף שבמוצר או לא יודעים אפילו מהו – סביר להניח שאתם גם לא רוצים לאכול אותו.
אם אתם רוצים מוצר ללא סוכר- הכי טוב שלא יהיו לו מחליפים. אם חייבים ת המתיקות, העדיפו דבש, סילאן, סירופ אגבה, סירופ מייפל טבעי או סוכר חום.

חיטה מלאה
תתפלאו איך מוצרים רבים שמתהדרים שהם מכילים חיטה מלאה אוכל קמח מלא אחר לצורך העניין, לא באמת מכילים 100% ממנו. פעמים רבות חצי  מהמוצר הוא חיטה מלאה וחצי ממנו הוא קמח חיטה לבן ופשוט. היצרנים פשוט מבליטים ומדגישים את מה שהם רוצים, לרוב זה מספיק לנו ועושה את העבודה ואנחנו הולכים הביתה עם מוצר שאנחנו חושבים שהוא בריא אך בפועל הוא רק מתיימר להיות כזה.  השקיעו מספר דקות לבדיקת תכולת המוצר ורק אז תעשו את הבחירה.

דל בשומן, ללא שומן, ללא שומן מוקשה
הימנעו מכל מוצר מזון שעל התווית שלו מופיעות המילים "שומן מוקשה למחצה". אלו הם שומני טרנס, שמנים צמחיים שהפכו למרגרינה או שומן מוצק באמצעות תהליכים כימיים. הם טובים להארכת חיי המדף של מוצרים רבים, אך מחקרים הוכיחו כי הם גורמים למחלת לב, לסוכרת ולסרטן. במדינות רבות בעולם יש איסור על שימוש בשומני טרנס- ולא בכדי.
כמו כן מומלץ להימנע מכל שמני הבישול המזוקקים, כמו שמן תירס, שמן סויה וממזונות מטוגנים.
חומרים משמרים, צבעי מאכל וממתיקים מלאכותיים
הימנעו ממוצרים המכילים חומרים משמרים, תוספים מלאכותיים, צבעי מאכל וחומרי טעם טבעיים או משפרי טעם כמו מונוסודיום גלוטמט (MSG). הימנעו גם מכל המוצרים שמכילים ממתיקים מלאכותיים מכל סוג שהוא: אספרטיים, ספלנדה, סוכרה-דיאט, סוכרלוז, קסיליטול, סורביטול וכו'. ממתיקים מלאכותיים אלו מגבירים את תחושת הרעב, מאיטים את חילוף החומרים, גורמים לגזים ומובילים לאגירת שומן


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il