הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מתגברים על העייפות
17/02/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
איך מונעים את תחושת העייפות, וחשים אנרגטיים יותר במהלך היום
הקור, שעון החורף, החשיכה המוקדמת – כל אלה נותנים את אותותיהם על הגוף שלנו ואנו חשים עייפים מהרגיל.
מתגברים על העייפות

אילו מזונות מומלץ לנו לשלב בתפריט היומי שלנו, על מנת שנוכל לשרוד את העייפות הזו ואת החורף בשלום:

מתחילים את היום עם אוכל
חשוב להתחיל עם ארוחה מאוזנת שמכילה חלבון ופחמימה מורכבת כגון כריך מלחם מלא עם ביצה או גבינה או קערת דגנים מחיטה מלאה וחלב. ארוחת הבוקר תתרום לתחושת שובע במהלך כל היום ותמלא את מאגרי האנרגיה שהתרוקנו במהלך הלילה.

סיבים תזונתיים
סיבים תזונתיים מתפרקים לאט יותר מפחמימות פשוטות, ומספקים אנרגיה זמינה באיטיות ולאורך זמן. מומלץ להחליף את הפחמימות הפשוטות בארוחות עם פחמימות מורכבות כאורז מלא, לחם מחיטה מלאה, דגנים מלאים ולא מעובדים ולהוסיף ירקות לא מקולפים לכל ארוחה, על מנת ליהנות מכמות סיבים תזונתיים מרבית.

תה ירוק
אין כמו כוס של תה ירוק ביום חורפי או סתם ביום קר. התה הירוק מכיל את השילוב המנצח של קפאין ותאינין וכאשר משלבים בין השניים מקבלים ערנות מוגברת וזמן תגובה ויכולת ריכוז גבוהים יותר.

מגנזיום
חשוב שהתפריט היומי יכלול מזונות עשירים במגנזיום כמו בננות, גרגרי חומוס, תרד, שיבולת שועל, פולי סויה, זרעי חמניות ושעועית יבשה. חוסר במגנזיום פוגע ביכולת כדוריות הדם האדומות להוביל חמצן אל הריאות והמוח, מה שגורם לתחושת עייפות מוגברת ובזבוז אנרגטי גבוה יותר במהלך הפעילות הקלות ביותר.

אגוזי מלך
אגוזי המלך מכילים כמות נאה של מגנזיום ואומגה 3 אשר עוזרים למנוע את סינדרום העייפות הכרונית. ניתן לשלב את אגוזי המלך בסלט ירקות טרי, בעוגיות בריאותיות, בגרנולה ביתית או סתם כנשנוש- חופן אגוזי מלך עם שני תמרים יבשים.

שוקולד מריר
שוקולד מריר ללא תוספת סוכר מכיל קקאו, אשר עשיר בפוליפנולים שגורמים לשחרור סרטונין במוח ומפחיתים מתחושת העייפות. שימו לב שהשוקולד המריר איכותי ולא שוקולד פשוט שמכיל בעיקר סוכר ופחות מוצקי קקאו. מומלץ ללכת על שוקולד עם 70% מוצקי קקאו לפחות. ואין מה לדאוג- קובייה של שוקולד זה לא מה שיחבל לכם בדיאטה.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il