הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - טיפים לתזונה נבונה.
04/09/2007, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
או לשמירה על משקל וגם לירידה במשקל.
טיפים לתזונה נבונה.

השבוע הופיעה כתבה בידיעות אחרונות – מרק לפני הארוחה עוזר לירידה במשקל.

נערך מחקר לגבי אכילת מרק בתחילת הארוחה. אנשים קבלו 4 סוגי מרקים. מרק עוף צח, מרק ברוקולי, מרק תפוחי אדמה ומרק ירקות סמיך.

בדקו את השפעת המרקים על הכמות הנאכלת באותה ארוחה. ההיגיון אומר שמרק סמיך יפחית את כמות האוכל הנאכל יותר מאשר מרק צח. בפועל התברר שלא משנה עד כמה המרק סמיך, גם מרק צח, עוזרים לאכול פחות.

מכאן שמומלץ להתחיל את הארוחה בשתיית כוס מים, אחר כך צלחת מרק, אחריה יבואו הירקות החיים והמבושלים ולקינוח נאכל את המנה העיקרית. אחרי כל כך הרבה אוכל לא יישאר הרבה מקום למנה העיקרית ונוכל ליהנות ממנה קטנה יותר. אני מתייחסת למנה העיקרית כמנת הקינוח! זו בעצם המנה עתירת הקלוריות ועל כן צריך להסתפק בפחות וזו אחת הדרכים.

 

טיפ נוסף הוא לאכול כל מספר שעות ארוחה קטנה. אחת לשלוש שעות לאכול ארוחה קטנה. זו טכניקה נפלאה כדי לא להגיע רעבים לאף ארוחה. ברוב המקרים כאשר מגיעים לארוחה רעבים – אוכלים הרבה יותר ממה שרוצים וממה שהגוף צריך.

 הרעב "עוזר" לנו לאבד שליטה ו"לטרוף" הרבה יותר מידי. כאשר אני רעבה האוכל שולט בי. כאשר אני לא כל כך רעבה אני מסוגלת לשלוט בכמויות האוכל הנכנסות לפי!. זו גם הסיבה שאני מאד ממליצה לאכול משהו לפני ארוחת חג או אירוע. ברוב המקרים אנשים מונעים מעצמם את הארוחות ביום בו הם יוצאים לאירוע והחשיבה היא – הרי נאכל באירוע. ואז מגיעים לאירוע רעבים מאד ואוכלים בעצם בולסים,מכל הבא ליד. (יותר נכון – מכל הנראה  בעין!). כאשר מתרגלים לאכול רגיל ולהגיע לאירוע לאחר אכילת פרי או אפילו כריך, אנחנו רגועים יותר ויכולים להיות בררניים יותר – לבחור את מה שטעים לנו ומה ש"קורץ" לנו היום ביותר.! 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il