הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - להתאמן או לא להתאמן- זו השאלה
30/12/2014, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
למה בכל זאת כדאי להתאמן בחורף, למרות הקור שבחוץ. לקרוא ולשמור
מוותרים לעצמכם עם הפעילות הגופנית בגלל החורף? האם באמת כדאי לוותר על האימונים בגלל שקר בחוץ?
להתאמן או לא להתאמן- זו השאלה

מי מאיתנו מצליח לצלוח את החורף מבלי לחטוף צינון, התקררות או איזו שהיא דלקת? בחורף אנו נוטים לחלות הרבה יותר וגם להדביק את הסביבה שלנו, שכן אנחנו נמצאים במקומות סגורים ולא מאווררים וכך מגבירים את הסיכוי להידבק.
רובנו נוטים לחשוב שמזג האוויר הקר והרוחות מגבירים את הסיכון להתקררות, אך למעשה זה לא ממש מדויק, שכן הסיכויים שלנו להידבקות תלויים בעיקר במערכת החיסונית שלנו וזו מושפעת בעיקר ממצבים נפשיים, דיאטות לא מאוזנות או קיצוניות, ירידה מהירה במשקל, צריכה קלורית יומית נמוכה ומחסור בשעות שינה. כל אלו עלולים לגרום לתפקוד לקוי של המערכת החיסונית ולהגביר את הסיכוי להידבקות.
אז מה הקשר בעצם בין פעילות גופנית בחורף להתקררות?
מחקרים הוכיחו שאנשים אשר עוסקים בפעילות גופנית מתונה על בסיס קבוע נוטים להתקרר פחות ביחס לאנשים שאינם פעילים גופנית. זאת אומרת שאם נקפיד על פעילות גופנית של 30-45 דקות לפחות 5 פעמים בשבוע- נחזק את המערכת החיסונית שלנו ונקטין את הסיכוי להתקררות.

האם פעילות גופנית עצימה ואינטנסיבית תסייע יותר למערכת החיסונית?
מחקרים הוכיחו כי לאחר פעילות גופנית ספורטיבית ועצימה נוצר בגוף מצב  בו יש ירידה בתפקוד המערכת החיסונית. בטווח זמן זה הגוף הרבה יותר פגיע ומשאיר מקום לווירוסים להתפשט בגוף.
על כן צריך למצוא את האיזון הנכון בין תדירות האימונים, העומסים, מנוחה ותזונה נכונה.

אז איך לעבור את החורף בשלום:

*הקפידו על תזונה מאוזנת
*בצעו פעילות גופנית מתונה לפחות 4-5 פעמים בשבוע על מנת לשפר את היכולת של המערכת החיסונית להשמיד וירוסים ולהתמודד טוב יותר בזמן מחלה.
*הימנעו מאימונים אינטנסיביים מידי ומעייפים במיוחד.
*אם את חולים ועם חום- אל תתאמנו, על מנת שלא להחמיר את המחלה. תנו לגוף זמן להתאושש ולחזור לעצמו, הקפידו על צריכת נוזלים מוגברת ורק אז חזרו לשגרת האימונים.
*הקפידו על צריכת ויטמין C בתפריט היומי שלכם- הוא יקל על תסמיני ההתקררות ויקצר לכם את   זמן המחלה.
*הימנעו מלחץ- סטרס ולחץ מגדילים את הסיכוי לחלות.
*הקפידו על שעות שינה מספקות.
*שימרו על היגיינה על מנת להגביל את החשיפה לווירוסים וחיידקים.

לסיכום: סגנון חיים פעיל ופעילות גופנית מתונה וסדירה יחזקו את המערכת החיסונית שלכם ויפחיתו את הסיכוי שלכם לחלות ולהתקרר. חורף חמים ובריא לכולם.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il