הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - הדברים הנכונים בדרך למשקל הנכסף
18/11/2014, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
אז מה הם השינויים הקטנים האלה שיהפכו לנו את התהליך לקל יותר
תהליך הירידה במשקל הוא תהליך גדול ומחייב, אך הוא מורכב מהרבה שינויים קטנים וככל שהשינויים קטנים יותר, הם פחות מורגשים, וניתן להתמיד בהם בקלות רבה יותר.
הדברים הנכונים בדרך למשקל הנכסף

ויתורים
דיאטה לא תהיה דיאטה אם לא תצטרכו לוותר על משהו במהלכה. בין אם זה לוותר על הסוכר בקפה, על המתוק שליד הקפה או על השתייה הממותקת. תצטרכו לעשות לא מעט ויתורים בתהליך הירידה במשקל ופה המקום לחשוב ולהחליט מה באמת חשוב לכם ועל מה אתם יכולים ומוכנים לוותר. רק זכרו מהי התמורה שתקבלו בעד הויתורים הללו: אם תוותרו על הסוכר בקפה, תחסכו בכל כוס קפה שתשתו 20 קלוריות ואם אתם מאלה ששותים בין 4-5 כוסות קפה ביום- הרי שכבר חסכתם כמעט 100 קלוריות.
אם החלטתם לוותר על השתייה המתוקה חסכתם בכל כוס 150 קלוריות.

מוציאים ומכניסים
הכניסו יותר סיבים תזונתיים לתפריט היומי שלכם, שכן הסיבים גורמים לעלייה בהוצאה הקלורית היומית: הם מתעכלים בקושי במערכת העיכול ופשוט גורמים לה לעבוד יותר קשה. בנוסף עברו לאכול דגנים מלאים, לחמים מקמח מלא ואורז מלא.
הוציאו את השומנים הרווים ושומני הטרנס מהתפריט שלכם ומהבית והחליטו שאתם לא מכניסים הביתה מוצרים שמכילים אותם. הם דלים בערכים תזונתיים ועשירים מאוד בקלוריות.

מגדילים את ההוצאה הקלורית היומית
לא חייבים להירשם לחדר הכושר על מנת לרדת במשקל. הנוסחה היא פשוטה: צריך להגדיל את ההוצאה הקלורית היומית. אז מה עושים? מתחילים ומקפידים ללכת לכל מקום במקום להשתמש באוטו, לעלות ולרדת במדרגות במקום במעלית ופשוט מוסיפים עוד ועוד צעדים בכל יום. זה אולי לא ייראה משמעותי בהתחלה, אבל בסופו של דבר אם מגדילים את ההוצאה הקלורית היומית, גם ההוצאה הקלורית השבועית פוחתת וזוהי הנוסחה לירידה במשקל.

התנהלות בקניות
יש שני דברים חשובים שיש להקפיד עליהם בכל הקשור לקניות ודיאטה:
א. לא מגיעים רעבים לקניות- אם אנחנו עושים קניות כאשר אנחנו רעבים, אנחנו נוטים לבחור מוצרים שאנחנו לא בהכרח צריכים בבית ובדרך כלל גם בכמות הרבה יותר גדולה ממה שאנחנו באמת צריכים. בנוסף, אם אנחנו רבים בקניות אנחנו מתפתים לכל הטעימות המיותרות שעולות לנו בלא מעט קלוריות....
ב. מגיעים לסופר עם רשימת קניות. רשימת קניות היא חשובה, כי חשוב שמה שאתם מכניסים הביתה לא יסכן את תהליך הירידה במשקל שלכם ואם לא יהיו בבית שטויות ופיתויים,  סביר מאוד שלא תאכלו אותם

יומן אכילה ומעקב שקילה
התחילו לנהל מעקב אחר משקלכם. קיבעו יום ושעה בשבוע שבהם אתם עולים על המשקל והקפידו להישקל אך ורק בזמן הזה. אין צורך להישקל בכל יום. כאשר תהיה לכם בקרה על המשקל, תדעו בדיוק היכן אתם עומדים ולא יהיו שום הפתעות. בנוסף, נהלו יומן אכילה בו אתם רושמים כל מה שאתם אוכלים. זו דרך טובה ויעלה למעקב על מה נכנס לגוף שלנו.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il