הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - איך להימנע ממחלות החורף
04/11/2014, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
לתזונה שלנו חשיבות גדולה לא רק בהשפעה על המשקל שלנו, אלא גם על הבריאות שלנו ובחורף זה חשוב פי כמה.
איך להימנע ממחלות החורף


אילו מזונות מומלץ לנו לאכול על מנת לצלוח את החורף הזה בריאים.

בעונת החורף הסיכוי להידבק ולחלות עולה ובעיקר כשגוף האדם חלש. על כן יש חשיבות גדולה למה שאנחנו אוכלים וצורכים. יש כמה מזונות שהם ברמת קונצנזוס ואין עליהם עוררין.

מרק העוף של סבתא
אין כמו מרק עוף של סבתא, עשיר בירקות על מנת לחזק את המערכת החיסונית שלנו ואף לעכב תגובות דלקתיות הקשורות לתאי דם לבנים – כפי שפורסם לא מזמן במחקר רפואי.
פשוט לזרוק לסיר גדול גזר, בטטה, דלעת, קישוא, סלרי, בצל, שיני שום, חופן ירקות כוסברה, שמיר, פטרוזיליה, עוף ומים. נסו להימנע משימוש באבקת מרק- אין בכל שום צורך, לא מבחינת הטעם ובטח שלא מבחינת הבריאות.

בצל ושום טריים
הבצל והשום הם אנטיביוטיקה טבעית לגוף. הם מכילים חומרים הפועלים לחיזוק המערכת חיסונית ועל כן מומלץ לשלב אותם בכל הזדמנות בתפריט התזונה שלנו: מרקים, סלטים, תבשילים. השתדלו להשתמש בשיני שום טריות.

תבלינים
תבלינים מסוימים יעילים בחימום הגוף ויכולים לסייע בחיזוק המערכת החיסונית: כורכום, שורש ג'ינג'ר טרי, קינמון וציפורן. גם פה תוכלו להשתמש בהם כיד הדמיון- חליטות תה, תבשילים, עוגיות ומאפים.

ירקות ופירות
נדמה שנאמר כבר הכול על אכילה וצריכת פירות וירקות, אך זה המקום לחדד כי הם מכילים ויטמינים המזינים את המערכת חיסונית ועל כן מסייעים לגוף להתמודד עם מחלות החורף. דאגו לאכול לפחות 5 צבעים של פירות וירקות, 7-9מנות ביום של ירקות ו 3-5 מנות ביום של פירות.

שקדים, אגוזים וזרעים
מכילים ויטמין E אשר המגביר ייצור תאי דם לבנים, מעלה רמות נוגדנים ומגן מפני נזק חמצוני.
מומלץ להוסיף לתזונה במידה ובמינונים, כיוון שהאגוזים והשקדים בריאים ומזינים אך מכילים כמויות לא מבוטלות של שומן.

ויטמינים ומינרלים
מחסור בויטמינים ובמינרלים מחליש את גוף האדם ופוגע במערכת החיסונית וביכולת הגוף להתמודד עם מחלות. חשוב להקפיד ולצרוך ברזל, ויטמין B6, ויטמין D, ויטמין B12 ואבץ.

 


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il