הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - איך לחסוך קלוריות בכל ארוחה
21/09/2014, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
החגים ממש בפתח ואיתם הארוחות העמוסות ומלאות הקלוריות
הנה כמה דרכים יעילות לחסוך מעט קלוריות בכל מנה, שמצטברים ללא מעט קלוריות בכל ארוחה
איך לחסוך קלוריות בכל ארוחה

זה אולי נשמע לכם זניח לחסוך כל כך מעט קלוריות בכל מנה בארוחה שהיא כל כך עשירה ועתירה בקלוריות אבל דעו לכם שאם תצליחו לחסוך בכל יום רק 100 קלוריות, אז בשנה שלמה תוכלו לחסוך לעצמכם 4.5 קילוגרמים!  נשמע מספיק משכנע?
 
חוסכים קלוריות כבר מהמנה הראשונה
מוותרים על מרקים מוקרמים למנה הראשונה. אם אתם לא יכולים לוותר על מרק, אז אכלו כזה שמבושל על בסיס של ציר ירקות או מים. אם אתם בכל זאת מעוניינים להסמיך את המרק ניתן להשתמש בעדשים או בשיבולת שועל. הם יכולים להיות תחליף נפלא לשימוש בשמנת. חיסכון בקלוריות ובשומן כבר אמרנו?
לא יכולים לוותר על הלחם במנות הראשונות? הסתפקו בפרוסה אחת בלבד, רצוי אף מלחם קל או לחם מלא.
תבלו בעצמכם את הרוטב לסלט ואל תשתמשו ברטבים מוכנים. הסתפקו בשמן זית, מלח ולימון ואם אתם רוצים אפשר גם להשתמש בטחינה גולמית, חומץ בלסמי ועוד.
ידעתם שחומץ גורם לדיכוי תחושת הרעב ומגביר את תחושת השובע? הוסיפו כף חומץ לסלט שלכם
אם אתם מכינים מטבל- השתמשו במיונז לייט/דל שומן. לא תאמינו כמה קלוריות תחסכו.....
בכל מקרה העדיפו תמיד ירקות מאודים או טריים על פני ירקות מוקפצים או מטוגנים.

חוסכים קלוריות במנה העיקרית
אם אתם אכלני דגים – העדיפו תמיד את המנה שלכם בגריל או ברוטב ולא מטוגנת.
אם אתם אכלני בשר- העדיפו תמיד את הנתחים הרזים כגון פילה וסינטה על פני הנתחים עשירי השומן כמו האנטריקוט, הצלעות או בשר כבש.
אם בחרתם בגרסת העוף- הימנעו מאכילת העור- הוא מלא בשומן מיותר.

בתוספות העדיפו תמיד תפוח אדמה אפוי או בתנור במקום צ'יפס ואם אתם יכולים לוותר גם על תפוח האדמה, אז תחליף נהדר הם ירקות שורש- מזינים ובריאים בהרבה.
אם אתם יכולים נסו להימנע מתוספת שאינה ירקות ליד הבשר/דגים/עוף. תצאו מהארוחה בתחושה הרבה יותר קלילה ועם הרבה פחות קלוריות.
אם המנה העיקרית שלכם כוללת רוטב- העדיפו תמיד רוטב עגבניות על פני רוטב שמנת. אם אתם לא יכולים לוותר על השמנת- בחרו לפחות בכזו שהיא דלה יחסית באחוזי שומן, באזור ה 9%.

חוסכים קלוריות בקינוחים
בואו נתחיל מהסוף: אם אתם לא חייבים לסיים את הארוחה בקינוח- הכי טוב שפשוט תוותרו עליו. אבל אם בכל זאת אתם לא יכולים לסיים את הארוחה שלכם בלי המתוק הזה נסו לאכול פרי טרי במקום או סלט פירות.
אם הפרי אינו מספק אתכם ואתם עדיין חייבים את הקינוח שלכם, נסו להימנע מהעוגות עתירות השומן והקלוריות והסתפקו בכדור של גלידת סורבה או גלידה על בסיס יוגורט או חלב דל שומן.
אם אתם מאכלני הפיצוחים- הגבילו את עצמכם בכמות!
נסו להימנע לאורך כל הארוחה משתייה מתוקה, יין וכל אלכוהול אחר עד כמה שניתן. זה ממלא אתכם בהמון קלוריות ריקות מערכים.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il