הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - חוזרים לגזרה רגע לפני החגים
09/09/2014, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
מי לא רוצה להגיע לארוחת החג עם קילו-שניים פחות
רגע לפני שהחגים כאן, עם כל הארוחות והקלוריות, זה הזמן לחזור לגזרה ולשגרה
חוזרים לגזרה רגע לפני החגים

ידוע שהחגים הם תקופה קשה לדיאטה ולשומרים על המשקל. אז רגע לפני שהם כאן ומחבלים לנו בכל מה שהצלחנו להשיג במשך הקיץ, הנה כמה דרכים להידוק החגורה ולשמירה על הגזרה.

להתחיל את היום
להתחיל את הבוקר עם ארוחה בריאה ומזינה אשר תמלא את מאגרי האנרגיה שהתרוקנו במשך הלילה ותאפשר לנו להתחיל את היום עם יותר אנרגיה. ארוחת בוקר מזינה ומלאה תגרום לכך שבהמשך היום נאכל באופן מסודר ובריא יותר. הקפידו על ארוחת בוקר גם אם אתם מאלה שממהרים בשעות הללו, וגם אם אתם מאלה שלא רגילים לאכול בבוקר. זו לא חייבת להיות ארוחה שמורכבת מכמה מנות וזה לא צריך לגזול לכם יותר מידי זמן. העיקר שהארוחה תכלול חלבון ופחמימה מלאה. גם כריך מלחם שיפון או חיטה מלאה עם פרוסת גבינה צהובה רזה לדוגמא יעשו את העבודה.

ארוחות קטנות לאורך היום
מכירים את המחשבה שאם לא נאכל כל היום ונסתפק רק בארוחת ערב נרד במשקל? אז זהו שלא!
אכילה תכופה של מנות יותר קטנות גורמת לכך שבסופו של דבר נאכל פחות בכל ארוחה, נהיה פחות רעבים לאורך היום, והרבה יותר אנרגטיים. בנוסף, אכילת ארוחות קטנות לאורך היום תגרום לחילוף חומרים יעיל יותר. על-ידי אכילת ארוחות קטנות אנחנו מוציאים יותר אנרגיה על תהליכי העיכול, מאשר אם היינו אוכלים ארוחה גדולה אחת בלבד לאורך היום.

אוכלים ירקות ופירות
סלטים טריים, ירקות מאודים ומוקפצים ופירות כנשנוש בין הארוחות מרכיבים ארוחות קלילות, קלות לעיכול, ומתאימות למזג האוויר גם אם החום הגדול כבר עבר. הפירות גם יכולים להיות קינוחים נפלאים. הפירות והירקות עשירים בסיבים תזונתיים שמגבירים את פעילות מערכת העיכול, ובוויטמינים ומינרלים הרבים שהם מכילים.

מים
שתייה מרובה של מים מונעת אכילה שמקורה אינה רעב אמיתי, דבר שרבים מאיתנו כבר מזמן שכחו איך הוא מרגיש. רבים מאיתנו מתרגמים את תחושת הצמא לרעב ובמקום להסתפק בכוס של מים פשוט אוכלים במקום. בנוסף, שתייה מרובה תמנע את תחושת העייפות שרבים מאיתנו מרגישים לאורך היום. שתייה של מים גם תגרום לעור הפנים שלנו להיראות רענן יותר. שימו לכם בקבוק של מים בתיק והכניסו לנוהל שגרה שלכם לסיים ולשתות את הבקבוק לפחות פעם אחת ביום.

פעילות גופנית
מעטים האנשים כיום שגרת היומיום שלהם כוללת פעילות גופנית. כמעט כולנו נוסעים לעבודה ברכב, מלווים ומפזרים בבוקר את הילדים ברכב וכמובן שמעדיפים בכל הזדמנות את המדרגות הנעות ואת המעליות. זכרו שהפעולות הכי בסיסיות יכולות לעזור לשרוף קלוריות ולהגביר את ההוצאה הקלורית היומית שלכם. גם אם אתם לא מאלה שמבלים שעות בחדר הכושר, הוספה של חצי שעת הליכה יומית, עלייה במדרגות במקום במעלית ואפילו בחירה במקום חניה שרחוק מעט מהבית, הכניסה לקניון או העבודה – יעשו בשבילכם את העבודה.

ובנוסף תוכלו להצטרף לדיאטה און ליין במבצע לקראת החגים

רישום לחודש ב 129 ₪ במקום 179

הירשמו עכשיו

בהצלחה



שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il