הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - שינויים תזונתיים בדרך לבריאות
13/08/2014, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
לא תמיד צריך לעשות דיאטה כדי להרגיש טוב יותר.
לא חייבים לעשות שינויים מהותיים בתזונה כדי ליהנות מתפריט בריא. גם שינויים קטנים יכולים לגרום לגופנו להיות חיוני וקליל יותר ורזה יותר.
שינויים תזונתיים בדרך לבריאות

שינויים כפי שכולנו יודעים לא מתרחשים ביום אחד, אך במהרה יגרמו לגופנו להרגיש בהבדל: שינה טובה יותר, פחות צרבות ותחושות של חיוניות וקלילות. הנה כמה דרכים לעשות את זה:

מתחילים למדוד
ידעתם שבכף שמן יש 100 קלוריות? חיסכון של כף שמן אחת ביום תחסוך לנו כ 31,500 קלוריות בשנה! כאשר אנו מוסיפים ומשתמשים בשמן "לפי העין" אין לנו באמת מושג בכמה שמן השתמשנו, מה שגורם לעיתים לאוכל שלנו להיות מאוד שמן ולהכיל המון קלוריות. השמן המיותר גורם להשמנה ופוגע בבריאות שלנו. התחילו למדוד את השמן בו אתם משתמשים והגבילו את השימוש בו בכל ארוחה לכף אחת.

מוסיפים כוס מים ביום
הקפדה על כמות תקינה של שתייה מונעת כאבי ראש, דלקות בדרכי השתן, עצירות ואבנים בכליות, ותורמת לבריאות העור. כל שעליכם לעשות הוא להוסיף כוס מים אחת לכמות המים הרגילה שאתם שותים במהלך היום. עשו זאת בסוף החום וככה לא משנה כמה שתיתם- תרוויחו עוד כוס של בריאות.

אוכלים דג פעם בשבוע
הדגים עשירים בחומצות שומן מסוג אומגה 3 שחסרות בתפריט של כולנו. הן תורמות לשיפור מצב הרוח והזיכרון, להורדת רמות כולסטרול ושומני דם, לבריאות נשים בהריון ועוברים. אם דגים ם לא חלק קבוע בתפריט שלכם- התחילו מפעם אחת בשבוע.

מפחיתים במלח
בעבר צרכו עשירית מכמות הנתרן שאנחנו צורכים היום. כיום נמצא הנתרן במלח ובהרבה סוגי מזון מתועשים, תורם ליתר לחץ דם ולמחלות לב. פשוט התרגלו לטעום את האוכל לפני שאתם מוסיפים לו מלח באופן אוטומטי- כי הפחתה אפילו של בזיקת מלח בארוחה אחת תחסוך שליש קילוגרם מלח בשנה ותפחית את התחלואה והתמותה באופן משמעותי.

מוסיפים פרי אחד ביום
בפירות שפע של ויטמינים, מינרלים ופיט וכימיקלים והם תחליף מתוק וטבעי לתפריט התזונתי שלנו.
מקפידים להגיע לשלוש מנות של פרי ביום ומשלבים אותם בין הארוחות.

מורידים כפית סוכר
סוכר תורם להשמנה, פוגע בשיניים, מגדיל סיכון לסוכרת וגורם לנו לרצות לחפש עוד ועוד ממנו. אם נוריד כפית סוכר אחת ביום נחסוך כשבעה ק"ג וחצי סוכר בשנה, שהם ‭ 30 אלף קלוריות.‬ זה אומר הכול, לא? פשוט תנו לעצמכם זמן להתרגל לטעמים החדשים ותראו שכאשר תורידו את המתוק תתחילו לחוש בטעמים המקוריים של המזון.

מחליפים קמח לבן בקמח מלא
צריכה מוגברת של קמח לבן מזיקה לבריאות. הוא דל בערכים תזונתיים, פוגע בעיכול ותורם להשמנה. פשוט בוחרים ממגוון המוצרים הרבים שיש כיום מקמח מלא- לחמים, לחמניות, מאפים ועוד. לאט לאט מסתגלים לטעם החדש ומכניסים בריאות לתפריט היומי.



שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il