הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - הקשיים בתהליך הירידה במשקל
29/07/2014, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
ההתחלה היא בדרך כלל הקלה והפשוטה. אנחנו באים עם נכונות גבוהה, מתחילים ויורדים במשקל.
האתגר האמיתי מתחיל אחרי כמה חודשים, אחרי שהושגה המטרה הראשונה אך המשקל נתקע
הקשיים בתהליך הירידה במשקל

בדרך כלל החודשים הראשונים הם קלים, יורדים יפה במשקל והחיים נראים ורודים ויפים. אבל אחרי מספר חודשים, חודשיים או שלושה, מתחילים "החיים האמיתיים." מתחילות הבעיות והעצירות. פתאום מפסיקים לרדת במשקל. אנשים מרגישים שהם נתקעו ומתחילים לחפש את הסיבה לכך ויכולות להיות לכך לא מעט סיבות.

ברוב המקרים אנחנו מתחילים לחשוב שהגוף שלנו לא מוכן לרדת יותר. משהו קרה לו. מתחילים לחפש דרכים אחרות, מצמצמים באוכל, מדלגים על ארוחות, מפסיקים לאכול פחמימות, מנסים לאכול רק ירקות או מוציאים מרכיבים רבים מהתפריט, מה שברוב המקרים ממש לא עוזר. מפסיקים לאכול פחמימות ואחרי יום או יומיים "נשברים" ואוכלים מהן יותר מידי. מדלגים על ארוחות ובארוחה הבאה אוכלים כפול וגם זה לא עוזר.
למה זה קורה ומה כן אפשר לעשות בכדי לא להישבר ולעלות חזרה במשקל.
ראשית, מתחילת הדיאטה מכניסים לעצמנו לראש שמדובר בשינוי הרגלים. מנסים להפנים שזה תהליך, לא מבצע למספר חודשים אלא הקניית הרגלי אכילה לכל החיים, לתקופה ארוכה  וכך צריך להתייחס לזה. זה ממש כמו ללמוד משהו חדש- לוקח זמן, לא תמיד מצליחים מיד, אך אם לא מוותרים – מצליחים!

כאן המקום להתחיל לבדוק לעומק מה קרה? ישנם מספר מצבים אשר משפיעים על מהלך התוכנית שלנו וביצועה ועלינו לבדוק: האם הפסקנו להיות מאד מדויקים בתכנית? אולי הגדלנו מעט את כמות האוכל בארוחות? אולי התחלנו להחליף מאכלים מסוימים באחרים?
אולי בתחילת הדרך נצמדנו לתפריט בצורה מדויקת, אך במהלך הזמן התחלנו להכניס "שינויים קטנים" שהופכים את התפריט היומי, בסופו של דבר, לבלתי יעיל. אולי התחלנו "לזלזל" במספר הארוחות והתחלנו לדלג על חלקן... במקום שש ארוחות אוכלים רק ארבע או שלוש, מוותרים על ארוחת בוקר, יוצאים מהבית לא מוכנים ומוצאים עצמנו שעות רבות מבלי להכניס דבר לפה.
אולי החלטנו לוותר על מנת הפינוק השבועית שלנו שנועדה לכך שאנחנו יודעים שאין שום מאכל אסור. יש מאכלים מומלצים ויש המומלצים פחות ואילו המומלצים פחות, אילו שאינם בקטגורית הדיאט, נכללים באותה מנת הפינוק השבועית, דבר המונע חסכים, מוציא מהלקסיקון שלנו את המילה אסור ונותן לנו להרגיש כמו כולם.

כאן המקום לבדוק- אולי דווקא נקטנו בצד השני? גם נוקשות בתהליך הירידה במשקל הופכת את התהליך כולו לעול ואולי מכאן לשבירה מהירה יותר.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il