הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - טיפים לפעילות גופנית
07/05/2014, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
לא משנה באיזו פעילות גופנית תבחרו, החל מהחובבנית ביותר ועד למקצועית ביותר- לכולן אותם הכללים.
הטיפים שיעזרו לכם להפוך את הפעילות הגופנית שלכם ליעילה יותר
טיפים לפעילות גופנית

התחילו בהדרגה. לא משנה באיזו פעילות גופני בחרתם, ספורט ופעילות גופנית הם דרך חיים. אם אתם רוצים לראות את עצמכם ממשיכים להתאמן ולהתמיד בפעילות גם בעוד עשור, התקדמו בהדרגה בהתאם ליכולות שלכם.
זכרו שכל ההתחלות קשות- אל תתייאשו. ההתחלה קשה ודורשת מאמצים רבים וסבלנות, אך כשנכנסים לשגרת אימונים מתחיל להיות קל יותר.

התאמנו במסגרת היכולות האישיות שלכם. פעילות שהיא עצימה מידי לא משפרת את היכולות כי לגוף יש קצב שיפור קבוע. הדופק הנכון לצורך בניית כושר בסיסי הוא 70% מהדופק המרבי.
אל תהפכו את האימון או את הפעילות הגופנית שלכם לתחרות. מאמץ רב מדי שאינו חלק משגרת האימון יתיש אתכם מהר ויפגע באיכות האימון. אל תשכחו שבסופו של דבר באתם ליהנות.
גוונו את סביבת האימון. אחת הטעויות הנפוצות היא להתאמן תמיד באותו האופן, באותו המסלול ובאותו הקצב. זה משעמם, לא מאתגר את הגוף ולא מאפשר לשפר את הכושר. גוונו את אתרי האימון, גם אם זה מחייב נסיעה קלה ברכב. אפילו שינוי כיוון הריצה מוסיף עניין ואתגר.
גוונו את הפעילות. אם אתם עוסקים בפעילות אירובית הוסיפו אימוני כוח או פילאטיס במקום חלק מאימוני האירובי וכך תחזקו שרירים נוספים בגוף.

חצי שעה לפני האימון ספקו לגוף אנרגיה. אכלו משהו קטן שמעלה את רמת הסוכר בדם במהירות, למשל חטיף אנרגיה, שני תמרים. מנה כזאת תספק לגוף את האנרגיה הנחוצה לאימון.
פעם בשבוע רוצו במסלול עם עליות. אימון כזה משפר את הסבולת ומחזק את השרירים. אתרו מסלול מעגלי עם עלייה באורך כמה מאות מטרים. התחילו בריצה קלה לחימום והמשיכו לעלייה.
השקיעו בבגדי ספורט נוחים ובנעלי ספורט איכותיות.

שתו הרבה מים במשך כל היום. הגוף מתפקד טוב יותר עם מאגרי מים מלאים. אל תסתפקו בכמה לגימות לפני האימון, דאגו להישאר רוויים כל היום.
הציבו לעצמכם מטרה ריאלית והתאמנו על מנת להשיג אותה. יעד של ירידה במשקל, ריצה של מרחק מסוים, השתתפות בתחרויות- לא משנה מהי המטרה שלכם- הצבת היעד יאתגר אתכם, ועם הזמן תוכלו למדוד ולראות התקדמות. העמידה במשימה תעניק לכם תחושת סיפוק ורצון להתמיד באימונים.
מנוחה. התאוששות היא מרכיב בלתי נפרד מהאימון ובלעדיה יהיה קשה להשתפר. כדי לאפשר לגוף להתאושש יש להקפיד על תזונה נכונה וצריכה מספקת של חלבונים ופחמימות, לבצע מתיחות ולהקפיד על שעות שינה.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il