הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - הכיני גופך לקיץ
22/04/2014, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
פסח נגמר, האביב הגיע
כולנו יודעות הרי מה המשמעות של האביב- שהקיץ אוטוטו פה! שבגדי הקיץ הקצרים כבר קורצים לנו מהארון- הגופיות, השמלות, המכנסיים הקצרים.
הכיני גופך לקיץ

זה הזמן שכולנו מתחילות להיכנס ללחץ: בין אם עלינו להוריד את עודפי החורף שעבר עלינו או בין אם אנחנו רק מעוניינות בחיטוב, עיצוב ומיצוק הגוף. כולנו רוצות להגיע אל הקיץ במצב האופטימאלי.

אז מאיפה מתחילים:
פעילות גופנית
אם אתן לא מאלו שהפעילות הגופנית היא חלק משגרת היום יום שלהן והמילה זרה לכן – זה הזמן להתחיל. מזג האוויר חמים ונעים בחוץ, שעון הקיץ כבר כאן ואין תירוצים. התחילו בפעילות גופנית בה תוכלו ותרצו להתמיד בחודשים הקרובים, לפחות 3 פעמים בשבוע. גם הליכה מהירה שמשלבת מקטעי ריצה תעשה את העבודה. כמובן שמומלץ גם לשלב תרגילי כוח ויש מגוון רחב של תרגילים ברחבי הרשת שניתן להוריד מהמחשב ולעשות בבית. אז לא חשוב מהי הפעילות הגופנית בה תבחרו- העיקר שתתמידו.
תזונה
החבר הטוב של הפעילות הגופנית. שילוב של שניהם ביחד ישיג לך את התוצאות הטובות ומהירות ביותר. אם יש לך עודף משקל מחודשי החורף- מומלץ להתחיל תפריט דיאטה, המשלב את כל אבות המזון, תפריט שיהיה מאוזן ויכלול בסביבות ה 1500 קלוריות- תלוי בעודף המשקל שיש לך ובהוצאה הקלורית היומית שלך. מומלץ להתייעץ עם דיאטנית מקצועית על מנת שתבנה לך תפריט מותאם ואישי.
הקפידו להתחיל את היום עם ארוחת בוקר- היא תסייע להגביר את קצב חילוף החומרים ואת תהליך הירידה במשקל. ארוחת הבוקר תספק לנו אנרגיה להתחיל את היום החזיר לנו את תחושת הרעב והשובע מצום הלילה.
מים
הקפידו על שתיית מים מרובה, בעיקר לקראת ימי הקיץ החמים והיבשים. המים חיוניים למניעת התייבשות, לחילוף חומרים תקין, למניעת עצירויות ולבריאות העור. הקפידו של שתייה של מים לאורך כל היום והכי טוב ומומלץ זה להסתובב עם בקבוק מים. 


ממה להימנע
כשמתחיל להיות ם בחוץ לא תמיד יש חשק לאכול ולבשל. חלקנו יורדות במשקל במהלך חדשי הקיץ החמים אך חלקנו מתפתות להחליף את הארוחות בתחליפים קלילים ומצננים, שהרבה פעמים עולים לנו בהרבה קלוריות מיותרות. נסו להימנע משתייה מרובה של מיצים- הם מפוצצים בסוכר מה שמעלה לנו את רמות הסוכר בדם ובסופו של דבר תורם לעלייה במשקל.
אין כמו פירות, ובעיקר פירות הקיץ. הם טעימים, מצננים, טבעיים ובריאים אך שימו לב שגם לבריאות הזו יש תג מחיר- הם מכילים כמויות גבוהות של פרוקטוז (סוכר פירת) ועל כן מומלץ לאכול את הפירות בבקרה ולהגביל את עצמכן לשלוש מנות פרי ביום.
גלידות, שייקים, יוגורטים ושאר מיני מתוקים- גם אלה מזוהים עם חודשי הקיץ והחום ולעיתים אין כמו מנת גלידה קרירה או שייק מצנן על מנת להרוות את צימאוננו. זכרו שגם לאלה מחיר גבוה- ואם אתן כבר בוחרות להתפנק גלידה/שייק/יוגורט השתדלו לבחור את הגלידה בעלת כמות השמנת הפחותה ביותר, את התוספות היותר בריאות מעל מנת היוגורט שלכן ואם מדובר בשייק פירות אז העדיפו הכנה עצמית, כזו שאתן יודעות בדיוק מה מכיל השייק שלכן- פירות טבעיים, חלב דל שומן או מים וללא תופת סוכר.
 


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il