הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מה צריך לאכול כדי להיראות טוב
18/03/2014, מאת אפרת באלס מנחת קבוצות תמיכה
אנחנו כל הזמן מתעסקים במראה שלנו, עושים דיאטות על מנת להיראות רזים יותר, בריאים יותר וחטובים יותר.
איזה מזונות כדאי לנו לאכול ולשלב בתפריט היומי שלנו וגם להשתמש בהם לבריאות וחיוניות העור והשיער שלנו?
מה צריך לאכול כדי להיראות טוב

מה שאנחנו אוכלים עושה את ההבדל והכל מתחיל מאיזון: אכילה של שלוש ארוחות מאוזנות ביום הכוללות פירות וירקות טריים, דגנים מלאים, חלבונים ואגוזים שונים - תספק לגוף את הוויטמינים הנדרשים לו ותקבע כמה מהר נזדקן ומה יהיה מצב עורנו. אז איך עושים את זה?


מתחילים בהוספת סיבים תזונתיים ומורידים סוכרים.
הסיבים עוזרים לפעילות תקינה של מערכת העיכול ולסילוק פסולת מהגוף וחשוב ביותר להגדיל את הכמות שלהם במזון. הסיבים נמצאים בדגנים מלאים, ירקות, פירות, פירות יבשים, קטניות וזרעי פשתן טחונים. עודף פסולת בגוף משפיע על מצב העור ועלול לגרום לקמטים, פצעונים ודלקות.  על מנת לעזור למערכת העיכול מומלץ להקפיד על זמני אכילה קבועים. בנוסף, חשוב להפחית את צריכת הסוכר במזון, העלול לגרום להזדקנות מוקדמת של העור.

שותים הרבה נוזלים ולא רק בשביל הלחות
כדי להחדיר לחות לעור מומלץ לעשות פילינג פעם בשבוע על מנת להסיר את תאי העור המתים ואז למרוח קרם לחות עשיר על העור. שתייה של מים- לפחות שש כוסות ביום- תעזור לשמור על לחות הגוף מבפנים, תיטיב את מראה העור וגם תספק לגוף יותר אנרגיה.

אין כמו שילוב של תות בננה ופירות הדר
בננות, תותים ופירות הדר מומלצים גם לשימוש חיצוני על העור בשל חומצות הפירות אשר הם מכילים הנקראות חומצות אלפא ובטא הידרוקסיות, אשר בשימוש חיצוני על העור גורמות להשלה של השכבה החיצונית של תאי העור המתים, מחדירים לחות ובהמשך מגרים התחדשות של תאי העור.
התותים - מכילים חומצה אלפא הידרוקסית, עוזרים בהזנת העור ושומרים על אלסטיות וחיוניות.
הבננה - מזינה את העור ומחדירה לתוכו לחות. מתאימה לעור הידיים ולפנים ופועלת כפילינג עדין. היא גם מקור טוב לסיבים, ויטמינים ומינרלים, במיוחד אשלגן, בטא קרוטן ופחמימות מורכבות.
פירות ההדר- מכילים חומצת אלפא הידרוקסית, ויטמין ,C ‬חומצה פולית, ליקופן, אשלגן וסיבים.
הלימון - נחשב יעיל בניקוי הגוף.
התפוז - מכיל בטא קרוטן. מחסור בוויטמין זה יתבטא בבריאות השיער, העור והציפורניים. תפוזים גם עשויים להאט את הזדקנות העור.

יוגורט
יש בו חומצה לקטית המשפרת את רמת הלחות בעור ומרככת עור יבש. מבחינה תזונתית כדאי להשתמש ביוגורט לבן המכיל חיידקים ידידותיים וכזה שאינו ממותק. הוא מכיל אבץ, שעוזר בהבהרת כתמי עור, ומומלץ לנשים בגיל המעבר מאחר שהוא מכיל יותר סידן מחלב.

צימוקים ואגוזים
צימוקים - אחד מהמזונות המכילים נוגדי חמצון, ברזל, אשלגן וסיבים, ולכן נחשבים כחטיף ונשנוש בריא במיוחד.
אגוזים - ובמיוחד אגוזי מלך ופקאן, כדאי לשלב בתפריט היומי כנשנוש בריא, כתוספת מעל סלט ירקות, או בתוך מאפים. חצי חופן ליום יספיק בהחלט, ומומלץ לא לאכול אותם קלויים. אגוזי מלך עשירים בסיבים, אשלגן, מגנזיום, ברזל, אבץ וסלניום. הם מכילים כמות רבה ביותר של חומצת שומן מסוג אומגה ,3‬ העוזרת לשמור על עור חלק, ציפורניים חזקות וצמיחת שיער.
זרעי דלעת וחמניות – גם בהם כדאי להשתמש כחטיף או מעל לסלט. יש בהם חומצות שומן חיוניות, היעילות במניעת קמטים ויש בהם אבץ וברזל.

תה, למראה שיער בריא
הנה כמה סיבות טובות לעבור לשתיית תה צמחים ותה ירוק: יש בו כימיקלים צמחיים המגנים על העור מפני רדיקלים חופשיים שגורמים לו נזק, תה סרפד יעיל להמרצת צמיחת השיער ושטיפת שיער בתה רוזמרין תקנה לו מראה רענן וזוהר.



שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il