הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - לחם מחיטה מלאה
05/11/2013, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
כ 50 קלוריות בפרוסה או 100 קלוריות בלחמנייה
מתכון פשוט להפליא, ללא צורך בלישה. ניתן לאפות ככיכר לחם או כלחמניות קטנות ואישיות.
לחם מחיטה מלאה

החומרים:

3 כוסות של קמח מחיטה מלאה
2 כפיות שמרים יבשים
כפית וחצי מלח
כוס וחצי מים פושרים
כפית דבש
2 כפות שיבולת שועל טחונה

אופן ההכנה:

מחממים את הקמח במיקרו- 30 שניות
מערבבים את הקמח, המלח והשמרים בקערה
בחצי כוס מים ממיסים את הדבש ומוסיפים אותם לקערה יחד עם כוס המים.
לשים את התערובת לבצק אחיד ובתבנית אינגלישקייק מפזרים בתחתית כף אחת של שיבולת שעל, מסדרים את הבצק בתבנית ומעל הבצק מפזרים כף נוספת של שיבולת השועל.
מניחים לבצק לתפוח כחצי שעה ולאחר מכן מכניסים לתנור ל 35 דקות בחם של 170 מעלות.

במידה ובוחרים להכין לחמניות – יוצרים כדורים קטנים מהבצק שתפח ומניחים במרווחים בתבנית מלבנית, על מנת שיהיה מקום לכל לחמנייה לתפוח.
אפשר לשדרג את הלחם עם תוספות כיד הדמיון: זיתים, בצל, פיטריות, זרעי חמניות,עגבניות מיובשות ועוד.


בתיאבון

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
רותם
15/10/2014 22:56:00
כותרת:
מתכון נהדר
תגובה:
תודה רבה!
רבקה
06/11/2013 16:15:00
כותרת:
לחם קל חיטה מלאה
תגובה:
באיזה קוטר לקרוץ את העיגולים ללחמניה בגודל כוס או משהו אחר תנו דוגמא או משהו בערך
דפנה
05/11/2013 15:35:00
כותרת:
מתכון ללחם
תגובה:
שלום לגבי הלחם כמה פרוסות יש לחלק את הלחם ואם עושים לחמניות כמה לחמניות יד לעשות כדי שכל לחמניה תצא 100 קלוריות
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il