הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מה מומלץ לאכול לפני אימון
15/10/2013, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
יוצאים לפעילות בבוקר? אולי אחרי יום עבודה? האם אתם יודעים מה לאכול לפני האימון?
מה מומלץ לאכול לפני אימון

גם אם אנחנו לא ספורטאי צמרת והפעילות הגופנית היא רק התחביב שלנו, עדיין כדאי לנו לדעת מה הכי אפקטיבי ומומלץ לאכול לפני שאנחנו מתחילים בפעילות גופנית.

לאנשים רבים אשר בוחרים להתחיל את הפעילות הגופנית שלהם בבוקר קשה לאכול לפני האימון, אך חשוב לא להתחיל את הפעילות על בטן ריקה. זו לא חייבת להיות ארוחה גדולה על הבוקר. המטרה היא לאכול פחמימות שזמינות לגוף ומתעכלות מהר יחסית, שלא יכבידו על הקיבה בתחילת  הפעילות.

מה אפשר לאכול: חטיף אנרגיה, 2-3 תמרים, בננה, פרוסת לחם עם דבש או עם ריבה. אין טוב יותר או פחות ולכל אחד יתאים לפתוח את הבוקר בצורה שונה. הכי מומלץ זה ניסוי וטעייה.  נסו בכל פעם להתחיל את הבוקר עם משהו אחר ולבסוף תמצאו את המאכל שגם נותן לכם את הכי הרבה אנרגיה לאימון וגם גורם לכם לתחושה הכי נינוחה על הבוקר.  אם אתם מאלה שממש קשה להם להכניס משהו לפה על הבוקר, נסו לשתות כוס מיץ. העיקר לא להתחיל את הפעילות הגופנית על בטן ריקה.
אם הפםעילות הגופנית היא אחר הצהריים, נסו לבצע את האימון לפחות שלוש שעות לאחר ארוחת הצהריים, על מנת למנוע כבדות באימון ועייפות. אם אתם בחורים לעשות את האימון בערב , לפני ארוחת הערב מומלץ לאכול משהו קטן לפני תחילת האימון, חטיף אנרגיה, מנת פרי או פרוסת לחם עם ממרח.

אם אתם מאלה שדווקא יוצאים להליכה אחרי ארוחת הערב,  תשתדלו שזה יהיה לפחות כשעתיים אחרי הארוחה וגם אז הקפידו שארוחת הערב באותו היום לא תהיה כבדה ועמוסה במיוחד. עדיף להסתפק בארוחה קלילה ולאחר האימון לאכול משהו קטן נוסף.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
סיטאר
22/02/2014 13:49:00
כותרת:
ריצות...
תגובה:
כמה אני צריכה לרוץ? לפי כמה שאני מסוגלת? יותר, פחות... ?
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il