הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - פירות הקיץ
18/06/2013, מאת רותי ברקן- מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
פירות הקיץ - איזה מבחר, כמה צבעים! חגיגה לעיניים.
פרי טרי הוא מאד בריא, כולנו יודעים. אך מה בנוגע לסוכרים? מה בנוגע לכמות הקלוריות?
פירות הקיץ

הרבה מאוד אנשים אוהבים פירות ובקיץ הם חלק בלתי נפרד מהתפריט היומי שלהם. היות שחונכנו על כך שהפירות מאד בריאים קשה לנו לוותר עליהם. אין בדעתי לבקש מכם לוותר עליהם, על הפירות,  אך אתאר לכם מה קורה בבתים רבים שיש בהם אנשים עם בעיית עודף משקל.
הולכים לשוק או למרכול. קונים קילוגרם אחד או יותר מכול פרי שעל הדוכנים וחוזרים הביתה עם המון פירות. בדרך כלל מבחר אדיר מוביל לאכילה מרובה. הרי אנו אוכלים גם בעיניים. יש גם משמשים וגם אפרסקים, גם שזיפים במספר צבעים וגם תפוחים. אסור לשכוח את הענבים, הדובדבנים, הליצ'י והמנגו וכול זאת עוד לפני האבטיח והמילון. (אפשר לעלות במשקל רק מהמחשבה על מה אפשר לאכול....)
ואז... הפירות הרי  פחות עמידים בקיץ ולכן יש להם נטייה להתקלקל. וכדי לא לזרוק אוכלים אותם בכדי שלא יתקלקלו. ועוד יותר מכך – אילו שאיבדו כבר את צורתם הופכים ללפתן, עוגות או ריבות. ממש דברים מיותרים בבתים של אילו שרוצים לרדת במשקל ולשמור עליו אחר כך.

מה יכול לעזור לנו – רק הידיעה שמותר לי לאכול אבל כדאי לי, אם אני רוצה לרדת במשקל, לאכול מעט. מה זה אומר לגביי? אני מכניסה הביתה בכל שבוע שנים עד שלושה סוגים בלבד ויודעת שבשבוע הבא אבחר באחרים בכדי לגוון. למשל השבוע רק מילון וענבים. שבוע אחר כך – רק דובדבנים ואפרסקים. אולי שבוע אחד אבחר רק מנגו ואבטיח או כל צמד שאוהבים אצלנו בבית יותר. אני יודעת שאולי הילדים ירצו גם וגם וגם, אך בדרך כלל אצל ילדים הם אוכלים מה שיש בבית, ואם הם יבקשו משהו אחר – תמיד אפשר להבטיח שבפעם הבאה שאצא לקניות אקנה להם. אם אני לא עושה מזה עניין כנראה שגם הם לא יעשו מזה עניין גדול. מה שחשוב לי להסביר זה ששלוש מנות פרי ליום זו מנה יפה. לאנשים עם נטייה לסוכרת מומלץ להסתפק במנת פרי אחת בלבד. מנת פרי כוללת לדוגמה שלושה משמשים או אפרסק אחד, או אשכול ענבים קטן אחד (בערך 12 עד 15 ענבים כל מנה ) ואותו דבר גם דובדבנים. המוקשים הכי גדולים לדעתי הם האבטיח והמילון. כוס אחת זו מנת פרי אחת. וזה ממש לא הרבה. פלח אבטיח דק (בעובי של 2 ס"מ בלבד).

אז מה ניתן בכל זאת לעשות? להחליט כל יום שבאותו היום אוכלים שלוש מנות פרי מאותו סוג. פלח אבטיח בעובי של שבעה וחצי עד שמונה סנטימטר זו כבר מנה מכובדת. 9 משמשים ליום זו כבר מנה נחמדה . וכך הלאה. דרך נוספת היא לבחור את כמות הפרי היומית שלי ולהניחה במקרר בקערה ולאכול במשך היום רק מהקערה שלי. אני בוחרת מנות פרי שיש בהן הרבה פריטים. חישבו על קערה שיש בה 3 משמשים, אשכול ענבים קטן ו 15 דובדבנים. לא מעט. נכון!
זכרו שבגד הים על הכוונת!
שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il