הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - עברנו גם את יום העצמאות
17/04/2013, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
בילינו,רקדנו, שתינו, אכלנו, נהנינו וכעת- חזרה לעבודה!
אז החלטנו: לא מרימים ידיים, לא מוותרים לעצמנו, חוזרים לתכנית ולירידה במשקל. מה שקרה - עבר. אנחנו מסתכלים קדימה!
עברנו גם את יום העצמאות

לא כועסים, גם אם עלינו מעט במשקל, הרי הכעס לא יעזור לנו, הוא אינו שורף קלוריות, והמשקל כבר עלינו.
מותר להיות קצת עצובים, להרגיש שהעולם אינו צודק, אך אין ברירה, יש לקחת אחריות, לחזור לתכנית, לתפריט היומי המתאים,  לשתיית מים במקום יין או בירה, למדידת כמויות ו... חוזרים לעשות פעילות גופנית. אנחנו ממשיכים. קדימה!
מה שהיה היה. מקווה שהיה טעים לפחות. אך כעת – לעבודה!
זכרו: "תבוסה היא לעיתים מצב זמני בלבד- הרמת ידיים הופכת אותה לתמידית!"

אז... מה שחשוב זה להמשיך ולא להיכנע. וזה אומר שמתחילים כמו בהתחלה. מה שעשינו קודם בתחילת דרכנו בתכנית, בכדי לרדת במשקל וזה עזר לנו – שווה לנסות אותו שוב.
אם לא יצליח – תמיד נוכל לנסות משהו אחר. ושוב אני תמיד נזכרת במשפט שאומר  ש"אם יש רצון יש אלף דרכים – אם אין רצון יש אלף תירוצים!"
מכאן שהכול בראש. הכל תלוי בהחלטה, בסבלנות, בסובלנות, עד כמה הירידה במשקל חשובה לנו!
אתם ודאי שואלים  - "כיצד מתחילים?" אז .... קמים בבקר עם החלטה שמהיום, מרגע זה, אין יותר תירוצים. ו... מתיישבים ואוכלים ארוחת בוקר , לוקחים איתנו אוכל לעבודה או ללימודים, ברור שלא שוכחים לקחת בקבוק מים ויוצאים לדרך. את נעלי ההתעמלות לוקחים איתנו באוטו – למי שעושה פעילות גופנית ממש אחרי העבודה, או שמים אותם ממש ליד דלת הכניסה לבית – כדי שננעל אותם ישר ונצא! הרי החלטנו, נכון? 

הכי קשה לאנשים עובדים שיוצאים בבוקר מהבית וחוזרים מאוחר זה השלב של היציאה מהבית לאחר שסוף סוף חזרו לשם. לכן תמיד כדאי "להאריך" את יום העבודה בחצי שעה של פעילות גופנית ולא להחליט להכנס הביתה למספר דקות, לשים דברים במקרר, ומיד לצאת. וזה לא תמיד מצליח... אם חוזרים לפעילות הגופנית – הרי שאנחנו כבר בפנים, בתכנית,  זוכרים ושומרים. וזאת היות שמי שעשה פעילות גופנית ויודע מה היא עושה למענו וחוזר לעשותה,  הוא כבר בפנים, חזר לעבודת הקודש הזו. לא מומלץ לנהל הנהלת חשבונות. לא לדלג על ארוחות, לא לוותר על פחמימות, לא לנסות לעשות דברים קיצוניים – אם קשה לי לחזור לתכנית יהיה לי הרבה יותר קשה לחזור לתכנית שהיא הרבה יותר מצומצמת וזה יכול לייאש.  "לשבור"  את רוחנו ולגרום להרמת ידיים. וזה מאד חבל.

 

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il