הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - ליל הסדר
19/03/2013, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
איך נעבור את ארוחת החג בשלום
אומרים שהאביב כבר כאן. ממש מריחים את הקיץ. רק התחלנו להבין זאת ומיד מגיעה ארוחת ליל הסדר – ארוחת חג ענקית, עתירת קלוריות. אז מה עושים?
ליל הסדר

ראשית – לא נבהלים. רק יושבים ומתכננים. תכנון הוא אבי ההצלחה. היכן אנו בחג השנה? מי מתווסף? כמה אנשים נשב סביב השולחן? מה כל אחד מכין?
רק אחרי שהדברים מוגדרים אנחנו יושבים עם עצמנו וחושבים – איך אנחנו רוצים לעבור את החג הזה? איך אנחנו מעוניינים להרגיש לאחר החג? מה אנחנו מתכוונים ללבוש לחג? וכד'
רק אחרי שהבהרנו לעצמנו את כל הנתונים הללו אנחנו מתחילים לספור את המטלות שמחכות לנו.
עלינו לזכור שחלק ממצוות חג הפסח הוא להסב לשולחן חג עמוס בכל טוב. נכון, מצווה זו מצווה, אבל אחרי ערב החג צפויות לנו ארוחות חג נוספות וגדולות גם כן. ואל לנו לשכוח שהקיץ מתדפק על דלתנו ובגדי הים כבר פה....

כעת מכינים רשימה ויוצאים לקניות. זכרו – הנפילה מתחילה כאשר אנחנו "מטיילים" בין מדפי המרכול. . . כשאנו קונים דברים משמינים סופם להגיע אל התפריט היומי שלנו.
חג הפסח מגיע כל שנה. כל שנה אותן דילמות. כן לאכול קציצת דג? כן או לא לאכול קניידלך? ומה עם כבד קצוץ? וכול הברכות מה עליהן? והמצות? הן כל כך דקות. האם הן באמת משמינות?
בואו נעשה מעט סדר. ראשית היות שהחג מגיע כל שנה – ברוב המקרים אם לא אטעם השנה נמצא את עצמנו טורפים אותם בשנה הבאה. חוץ מזה – אין טעם שנשב ונרגיש מסכנים סביב השולחן, כמה זמן אפשר להיות מסכנים? אז.. נחליט השנה לטעום מכול ברכה ומכול מאכל. נטעם מהכול אך לא את הכול. נאכל רק דגימות מכול מאכל (היות שיש מאכלים רבים כאלו על השולחן, רק טעימות ישביעו אותנו). נכון שהמאכלים טעימים, אך זכרו שחשוב לנו מאד להרגיש טוב גם לאחר החג. אנחנו רוצים ללבוש את אותם הבגדים גם לאחר החג ולהמשיך בדיאטה שלנו.

אסור לנו להגיע רעבים לשולחן הסדר. יושבים וקוראים באגדה לא מעט זמן ורעב יביא אותנו לנשנש מכל מה שעל השולחן וגם לאכול הרבה יותר בארוחה עצמה. לכן נאכל משהו קל לפני הישיבה לשולחן וליד השולחן ננסה להתנהג בצלילות דעת. ננסה לחשוב לפני שאנחנו מכניסים משהו לפה – האם כדאי לי או לא? ננסה לבחור את מה שאנו באמת אוהבים, את מה שיעשה לנו כיף אמיתי. שלא נצטער אחר כך על כך שאכלנו אותו. נזכור לטעום בלבד, לשתות הרבה מים וליהנות מכול הסובבים אותנו.

שיהיה לכולנו בהצלחה, והכי חשוב: חג שמח וטעים!

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il