הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - אחרי החגים
26/02/2013, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
אנחנו כבר אחרי פורים אבל עוד מעט פסח, זוכרים? קחו את עצמנו בידיים והתחילו לבצע!
פסח בפתח. בין פורים לפסח יש רק חודש, אך חודש זה הוא הזדמנות נהדרת לתת "פוש" ולרדת עוד שנים שלושה קילוגרמים לקראת הקיץ, הים ובגד הים.
אחרי החגים

עברנו כבר את חג פורים. חג מתוק מאד, עליז ושמח אך עתיר קלוריות במיוחד.  
רובנו כנראה חרגנו מעט מהתפריט  היומי הרגיל  ומהדיאטה בחג הזה, ואולי נראה חצי קילו או אפילו מעט יותר כאשר נעלה על גבי המשקל. 
העלייה במשקל תלויה רק בהתנהגותנו עכשיו, לאחר החג. מה שהיה היה כבר. אכלנו, לקחנו אחריות על כך, וכעת, מיד, חוזרים לעבודה.
מי שייבהל ויחליט שאין לו אופי והוא לא בסדר כי הוא עלה מעט במשקל חוטא לעצמו. כולנו רק בני אדם. אנחנו מאד רוצים לרדת במשקל אך לפעמים לא מצליחים לוותר על מאכלים טעימים.
אך אם למחרת החג נחזור לשגרה הברוכה, נכין לעצמנו ארוחת בוקר מתאימה, נכין אוכל למשך כל היום ונחזור למסלול הרגיל – העלייה הזעומה תעלם כלא הייתה.
לעומת זאת אם נתחיל לכעוס, להתאכזב מעצמנו – נגרור אותה , את אותה עליה, לאורך זמן ואולי אפילו "נצליח" להוסיף עליה מספר קילוגרמים נוספים.   

מומלץ מאד להחליט לכתוב יומן אכילה במשך יום אחד או שניים, בכדי לראות באמת איך אנחנו מתנהגים ולהתנהג כאילו לא היה  חג, כאילו  לא עלינו מעט במשקל.
הדרך הקצרה ביותר "למחוק" השפעה שלילית של חג או שבת היא לחזור לתפריט ככתבו וכלשונו בלי קיזוזים.
זוכרים: קיזוזים בדרך כלל "עוזרים" לנו לעלות עוד קצת במשקל!


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il