הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - הקולורבי
26/02/2013, מאת רותי ברקן מנחת קבוצת תמיכה לדיאטה
מתכון עם קולורבי לפחות 5-6 מנות כל אחת בערך 85 - 90 קלוריות
הוא דל קלוריות, טעים, משביע, בריא ואוכלים אותו בדרך כלל רק טרי. רוב האנשים אינם יודעים שהירק הזה, דל קלוריות יותר מהרבה ירקות אחרים .
הקולורבי

הוא ירק מדהים. נחשב כשורש אבל בעצם הוא גבעול מעובה, גדל מעל האדמה ולא בתוכה. שייך למשפחת המצליבים בהם גם הצנון, הצנונית, הכרוב, הכרובית, הברוקולי ועוד.. צבעו ירוק בהיר.
ניתן לאכול גם את העלים אך בדרך כלל קונים אותו בלעדיהם. ניתן לשלב אותו בתפריט היומי לדיאטה וירידה במשקל.
המלצה קטנה לקניית קולורבי: הופכים את הירק ובודקים עם הגבעול הקטנטן המקשר לשורש הוא דק מאד. בודקים גם שהירק עצמו עדין לא צימח גבעול פריחה.
קולרבי "זקן" עם גבעול פריחה והתעבות בחלק התחתון הוא בדרך כלל קשה לאכילה, או ריק מתוכן והרבה פחות טעים.
ניתן להשתמש בו בבישול במקום תפוח אדמה. אני מכינה סלט "תפוחי אדמה" ללא תפוחי אדמה, רק בעזרת כרובית או קולרבי. כדאי גם לכם לנסות.

החומרים:

3-4 קולרבי
3-4 מלפפונים חמוצים
2 ביצים קשות.
בצל יוק או בצל לבן – כמו שאוהבים בבית
4-5 כפות מיונז  (עד 5% שומן)
אפשרות – להוסיף קופסת שימורים של גזר ואפונה  או כל מה שאוהבים בסלט תפוחי אדמה אצלכם בבית. .

אופן ההכנה:

קולפים את הקולרבי ומבשלים במים עם מעט מלח עד להתרככות הקולרבי אך לא רך מידי. את המים שומרים למרק. 
את הקולרבי מוציאים וקוצצים לקוביות לא גדולות. חותכים קטן גם את הביצים הקשות ואת המלפפונים החמוצים ואת הבצל.
מוסיפים את המיונז, מתבלים במלח ופלפל שחור. מי שאוהב יכול להוסיף גם קופסת שימורים של גזר ואפונה.
מגישים קר או בטמפרטורת חדר.

בתיאבון!

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il