הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - חג פורים
20/02/2013, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
כיצד לעבור את החג בשלום?
פורים חג שכולו שמחה, מתוקים ומשלוחי מנות. אז איך אפשר לבקש מאיתנו לשמור על המשקל?
חג פורים

השנה החגים חלים מוקדם מאד בלוח השנה. נדמה כאילו עדיין לא סיימנו את אכילת הפירות היבשים וכבר חג חדש והפעם... מוקש אמיתי.
החג מתאפיין בהמון מאכלים מתוקים, משלוחי מנות בין האנשים, תחפושות, ליצנים ושמחות.
אז איך בכול זאת נשמור על המשקל ? חלקנו יחליטו שבחג הזה הם מרשים לעצמם לאכול מעט ממתקים. היות שבכל הבתים אפשר למצוא המון ממתקים – לפעמים ההחלטה טובה אך צריך המון תעצומות נפש לחזור מייד אחרי החג לתכנית האכילה השפויה.

מי שלוקח על עצמו לאכול מעט יותר בפורים חייב לזכור שלאחר החג תידרש ממנו עבודה מעט יותר קשה בכדי לחזור למסלול הירידה במשקל ועליו להבין זאת, לא להתפלא מדוע לא ירד במשקל בשבוע הזה ולהבין שרק כך לומדים לחיות חיים יותר שפויים, לחיות ולא לעשות דיאטה. בחיים יש מצבים שונים שאיתם חייבים להתמודד וצריך ללמוד איך. בחיים כל פעם יש תקלות וצריך ללמוד רק למזער נזקים. במקום לאכול את כל משלוח המנות אפשר לאכול ולטעום מעט מכל מאכל.
לא חייבים לאכול שלושה או ארבעה אוזני המן כי הם טעימים אלא לאכול אחד, זה שהכי מפתה, לאכול לאט, להתענג על כל ביס, ביסים קטנטנים – שלא ייגמר, וזהו.
"לעבור למחלקה אחרת" לקום מהשולחן לעזור, לרוץ אחר הילדים, לארגן משחק חברתי עם כל המשתתפים, לארגן תהלוכת תחפושות משפחתית כולל פרסים "מדליקים". ויש עוד המון רעיונות.

משלוחי מנות זה דבר מעט יותר מסובך.  משלוח מנות לא חייב להיות המון ממתקים. צנצנת  של ריבה או זיתים מתוצרת טובה או תוצרת בית, יין משובח, עוגה שאפינו במו ידינו, אפילו סלט פירות טעים בכלי יפה יכול להוות משלוח מנות נהדר. רק צריך מעט לחשוב ולא להתעצל לחפש או לבצע.
החג הזה הוא מאד שמח, אז בואו נלמד לשמוח בו ונזכור שאנחנו רוצים מאד לשמוח גם אחריו. עליה גדולה במשקל אולי תאפשר לנו לאכול בחג אך תעשה אותנו עצובים מיד לאחריו. לעומת זאת אכילה מבוקרת ומועטת של ממתקים בחג תשאיר אותנו מאד שמחים גם לאחריו. שכל אחד יבחר לעצמו את הדרך המתאימה לו.

חג שמח(:

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il