הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - חולמת כבר על קיץ וביקיני???
12/02/2013, מאת רותי ברקן מנחת קבוצת תמיכה לדיאטה
כבר מתחילים להרגיש את סוף החורף ואפשר לדמיין כבר את החול החם בחוף הים, אבל לפני שנשים את הביקיני כדאי שנעשה בדק בית.
חולמת כבר על קיץ וביקיני???

רוב האנשים מרשים לעצמם לעלות מעט במשקל בחורף – הבגדים גדולים ומכסים כל "בושה",  אמנם עדין חורף בארצנו, עוד יהיו גשמים, יהיה קר, אך הקיץ כבר נושף בעורפנו. הימים האחרונים הסבירו לנו שהאביב בפתח – הרי חגגנו כבר את ט'ו בשבט -  וכידוע האביב בארץ קצר ביותר. זה הזמן למדוד את בגד הים, להביט במראה ו...להתחיל לרוץ, להתחיל ללכת, להתחיל דיאטה!
בואו נלמד איך לא לעלות במשקל בחורף, או לפחות נתחיל  לרדת במשקל בזמן, בכדי שנספיק ללבוש את בגד הים בשמחה.

ראשית– עלינו לזכור שתפקידנו האמיתי הוא לאמץ אורח חיים בריא ומאוזן לאורך כל השנה. אמנם בחורף יש קשיים שונים מאשר בקיץ, אך תמיד יש קשיים וצריך ללמוד להכירם ולהחליט להתמודד איתם. בחורף החושך יורד מוקדם והערבים ארוכים. אם בקיץ אנחנו שמחים לצאת מהבית הרי שבחורף חלומם של רוב האנשים הוא להיכנס הביתה ולא לצאת ממנו, להתכרבל מול המרקע, ליד המזגן ורק לנוח, לנוח ולשתות משקה חם – ובדרך כלל את המשקה מלווה גם מאפה...

אז על מה חשוב לנו לשמור? על מרווחים בין הארוחות ואפילו כאשר הארוחות קטנות. רווח של שעתיים עד שלוש שעות מקסימום בין ארוחה לארוחה ואין חשיבות כלל אם הארוחה קטנה או גדולה. שמירה זו חשובה ביותר. רק כך נגיע לארוחה הבאה לא רעבים ונוכל לבחור מה שמתאים לנו לאכול. מה גם שאכילה כזו עוזרת בויסות ערכי הסוכר בדם, אין נפילות סוכר גדולות- מה שאחראי בהרבה מאד מקרים על אכילה מופרזת, חסרת רסן ומאד לא בריאה.
דבר נוסף חשוב יותר בחורף מאשר בקיץ– יושבים ערב ארוך ומנשנשים בהיסח הדעת. נשנוש שכזה הוא אולי אבי אבות הטומאה בעניינינו. ואל תשכחו שהערב הארוך והקר מוביל לשתייה מרובה. שתייה חמה היא המפתח לשמירה על המשקל גם בחורף. המזגן מייבש מאד את האוויר, האוויר היבש "מייבש" גם אותנו והרבה פעמים הגוף דורש/ מבקש/ מתחנן לנוזלים ואנו מתרגמים זאת לרעב בהרבה מקרים זה צמא ולא רעב!

דבר חשוב נוסף הוא לא להגזים באוכל מתועש. הוא פחות טעים והרבה פחות בריא. אם נתכנן היטב נצליח גם להכינו. מי שממש לא מצליח לעמוד בעומס יכול אולי לשריין סבתא או חמות שאוהבת לבשל (איזה נחת יש כאשר הנכדים מבקשים אוכל של סבתא לא?)  או אפילו להזמין מבשלת לשעתיים או שלוש לשבוע שתכין לנו ארוחות מתאימות לפעמים אפילו שעה נוספת לעוזרת הבית תעשה עבודה נפלאה!

זכרו, הדרך המוצלחת ביותר לירידה במשקל ולשמירה עליו לאורך זמן הן הארוחות הקטנות, הפזורות לאורך כל היום. הן אינן מכבידות על מערכת העיכול, הן שומרות שלא נגיע רעבות לאף ארוחה, ואני משוה אותן לאנטיביוטיקה. אני טוענת שאני, רותי, חולה במחלה כרונית שנקראת השמנה. התרופה למחלה הזו, "האנטיביוטיקה" שעוזרת בשיקומה הוא כריך טעים ושמח. האם משהו מכם מכיר אנטיביוטיקה טעימה יותר??? 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il