הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - טיפים קטנים להצלחה גדולה
29/01/2013, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות דיאטה
רבים כבר מבינים שהצלחה בירידה במשקל ובשמירה עליו היא אוסף של צעדים קטנים - טיפים קטנים לירידה גדולה.
טיפים קטנים להצלחה גדולה

רבים כבר מבינים שהצלחה בירידה במשקל ובשמירה עליו היא אוסף של צעדים קטנים. אם נאמץ כל פעם רק משהו קטן אחד ונתאזר בסבלנות והתמדה – בסופו של עניין תהיה ההצלחה גדולה ומתוקה!
אז בואו נוסיף מספר טיפים – כל אחד קטנטן אבל יחד – כוח גדול להצלחה!

זוכרים את הפרסומת על הסידן? שעפרון אחד נשבר אך אוסף עפרונות יחד אי אפשר לשבור. כל דבר הוא קטן וקל לביצוע, נראה כאילו לא יעזור, כאילו שולי אך יחד הם הכוח העוזר לשמירה על הבריאות והמשקל.

הטיפ החשוב ביותר בעיניי אומר שמי שמשתמש כבר במשקפי קריאה חייב לקחת אותם איתו למרכול. יש צורך לבדוק את הכתוב על גבי התווית המודבקת על כל מוצר, ובדרך כלל הכתוב הוא כל כך קטן כך שגם מי שעדיין לא צריך משקפי קריאה לא תמיד מסוגל לקרוא אותם. יש חובת כתיבת המרכיבים והערכים התזונתיים על גבי התווית אך אין חובה לעשות זאת כך שיוכלו לקרוא זאת וזה חבל. מה שהתעשיינים לא רוצים שנראה – הם מקטינים, בכדי שיהיה לנו קשה לקרא. מה שהם רוצים שנקרא – הם כותבים באותיות של קידוש לבנה גם על תווית קטנה. 
לדוגמה – על גבי היוגורטים המתוקים על חלקם, דלי הקלוריות האמיתיים שביניהם, כתוב בגדול את כמות הקלוריות. ואילו כל עתירי הקלוריות  שביניהם – על התווית שלהם ממש קשה לקרוא את כמות הקלוריות.
אם רק נחליף את המיונז במיונז דל קלוריות עם 5% שומן או יותר מכך נחליף את המיונז בחרדל, נחסוך המון קלוריות ונרוויח טעם רב.

טיפ נוסף, קטנטן, עוסק במשקאות הקלים. על המשקה כתוב משקה קל. רק המילה הזו - קל - כבר מרמזת לנו שהמשקה הוא דל קלוריות. ויכול להיות שהוא באמת מופחת קלוריות אבל היות שאנחנו מדברים על שתייה מרובה, לפחות 8 עד 10 כוסות, תחשבו כמה קלוריות נוספות אנחנו מקבלים ממשקה קל עם 20 קלוריות ל-100 מיליליטר. כאשר שותים כוס אחת זו תוספת לא גדולה – רק 40 קלוריות ואילו 10 כוסות הן כבר 400 קלוריות. 
המיצים הטבעיים הם בעיה הרבה יותר קשה, כמו הפירות עצמם הם מכילים סוכר רב (מסוג פרוקטוז) ולכן גם המון קלוריות. לרוב המיצים הטבעיים מכילים יותר קלוריות ממשקאות קלים לכן, מומלץ להימנע משתיית מיצים. וזה עוזר גם לבריאות השיניים! 
מי שמאד אוהב אותם ולא יכול בלעדיהם – כדאי לו להגביל עצמו לכוס אחת כזו ביום והיתר – מים.
 
מומלץ גם לצמצם את שתיית האלכוהול, אני יודעת שזה מאד אופנתי כעת לשתות יין בכל ארוחה. רק צריך לזכור שבגרם אלכוהול יש 7 קלוריות. זה לא נורא אם שותים כוס אחת. אך כמה כוסות מעלות את כמות הקלוריות שבתפריט ושוב אנחנו חוזרים לכמות- זה לא מה אלא כמה!
 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il