הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - טיפ לקראת חג החנוכה
04/12/2012, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
בחג הזה נפגשים כמעט כל ערב להדלקת נרות, כל פעם בבית אחר. המטעמים העולים כל ערב על השולחנות מפתים ביותר. ואנחנו לא רוצים לאבד את כל מה שהרווחנו ולעלות במשקל. אז מה עושים?
טיפ לקראת חג החנוכה

כמו בכל שנה גם השנה מגיע חג החנוכה. ולמה אני מספרת זאת כך? היות שהאנשים הנמצאים בדיאטה מוותרים לגמרי על מאכלים האהובים עליהם. הם מסוגלים להתנזר שנה או שתיים אך כעבור זמן לא רב הם יתנפלו ויאכלו ממנו, מאותו מאכל, הרבה מאד ללא שליטה.

כדי לא להגיע למצב הזה, ריכזתי לכם מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את החג בשלום

א. זוכרים שלא מגיעים רעבים אף פעם אל מול שולחן ערוך במטעמים לרוב. עוד לפני שיוצאים מהבית אוכלים כריך מכובד! (וזאת בכדי לאכול בארוחה רק עם צלילות דעת, בשליטה. לבחור מה אני באמת רוצה.)  
ב. דואגים להביא משהוא טעים שגם אני אוכל לאכול ממנו כמעט ללא הגבלה. סלט טעים זו יופי של הצעה. גם לביבות אפויות יכולות להיות אלטרנטיבה מתאימה. (תראו כמה אנשים יצטרפו עליכם. תכינו כמות גדולה.)
ג. אני מזמינה תמיד ראשונה. ואז אני מכינה דברים המתאימים לנו. זו בעצם פריצת דרך. מי שמזמין אחריי מבין ומכין באותה צורה. 
ד. אולי אפשר "לדלל" מעט את ההזמנות. להחליט על ערב אחד או שנים בהם מתראים עם כולם והיתר – בבית.
ה. מכינים הרבה שתייה דאיט, הרבה פירות, הרבה ירקות  חתוכים ומשתדלים להעסיק את עצמנו בדברים אחרים. יש המון דרכים להכין לביבות. מכול ירק או מאכל אפשר להכין לביבות. הרעיון הוא לטגן הרבה פחות. להשתדל לטגן עם מעט מאד שמן, או אפילו לאפות אותן.
ו. בקשר לסופגנייה. יש המון סוגים וטעמים. כל מאפייה שמכבדת את עצמה מוציאה סופגניות "פלצניות" יותר מהאחרת. צריך לבחור אחת או שתים מאלו שהכי "קורצות" לנו ואכול אותן בכיף. בלי ייסורי מצפון. בלי רגשות שליליים. בלי כעס. אני חושבת שרוב האנשים הכי אוהבים את זו הפשוטה, המלאה בריבה אדומה.(תות).  לא חייבים לטעום את כל המגוון. אפשר לקחת ביס מאלו שנראות לי ולאכול אחת או שתיים במשך כל השבוע. לזכור עד כמה כיף ללבוש בגדים חדשים, ליהנות ממחמאות, להרגיש טוב, ולזכור שהסופגנייה היא רק מספר דקות בפה. אולי עשרים וארבע שעות במערכת העיכול. לעומת זאת על המתנים השומן מתיישב לפעמים לשנתיים. האם זה כדאי לי? מי שמחליט שזה כדאי לו שיידע שלא קרה כל אסון. מקסימום הוא יעלה מעט בחג ומיד לאחריו הוא ייכנס לשמירה על דיאטה מעט יותר הדוקה וירד את כל מה שעלה בחג!

העיקר לא לכעוס ולא "לשבור את הכלים!"

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il