הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - החלטת לרדת במשקל?
27/11/2012, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
יצאת לטרק בהרים.
וכל זאת למה? בהתחלה, כמו בטרק , הולכים במלוא המרץ. קל, נעים, המון נכונות והולכים מהר. ממש כמו בירידה במשקל.
החלטת לרדת במשקל?

בדיאטה עושים כל מה שצריך – ארוחות קטנות, כל שלוש שעות, רק מאכלים דלי קלוריות ועושים גם פעילות גופנית והירידה משקל – בהתאם. יורדים יפה ונהנים. גם בטרק הימים הראשונים היו נחמדים ולא מאד קשים. אך פתאום, לאחר יומיים נעימים הגענו להר. גבוה, תלול, שביל נחש, מפחיד.  העלייה בזוית של כמעט 80 בגובה של מעל 3000 מטר האוויר דליל ומאד קשה לטפס.  התחלנו לעלות ומרגע לרגע האוויר נעשה דליל יותר  קשה לנשום,  ממש מתחשק לוותר ולרדת. חזרה. המזל היה שלא הייתה דרך חזרה, לא ניתן  לחזור, רק לצעוד קדימה. הולכים עשרה צעדים ונעצרים לסדר את הנשימה. עוד עשרה צעדים ושוב יש צורך לסדר את הנשימה, לארגן את הגוף... השביל התפתל בזוויות ואני – משכנעת את עצמי בכל פעם להגיע לפינה הבאה. רק לשם, וכל פעם רק לעוד פינה אחת. באמצע הדרך עצרתי והסתובבתי לראות את הנוף. מדהים. הרים בתולים לגמרי. רק אנחנו, השלוגייות, וזהו... מלא הוד והדר..... אני מסתכלת ורואה כמה כבר עלינו. מצאתי את עצמי ממש באמצע העלייה. איזו התקדמות. איזו דרך כבר עשיתי...
 
וההשוואה – תחילת הדיאטה והירידה במשקל היא קלה ומהירה. אך היא נראית ארוכה וכמעט לא נתפס איך נגיע לסופה. ( יש לי לרדת 20 או יותר קילוגרמים. מי יצליח בכלל?. כמה זמן זה ייקח לי.? כדאי לי להתחיל בכלל? אחרי ירידה של מחצית הסכום  , ממש באמצע הדרך, נעשה הרבה יותר קשה ויש חשק להסתובב ולחזור בחזרה.מרגישים שאין כוח להמשיך.) אך כאשר אוספים כוח, מתמידים, לא מוותרים וממשיכים קדימה – בסופו של דבר מצליחים.  בסופו של דבר מגיעים לנקודה אליה שאפנו כל כך להגיע. צריך להבין שזה ריצה למרחקים קצרים כי אם טיפוס הרים ממש. כל פעם כובשים פסגה קטנה שבדרך לכבישת ההר כולו.  
רוב "נשברי הדיאטה" עולים חזרה את כל המשקל שירדו בדרך כלל בתוספת של מספר קילוגרמים. אם המטרה הראשונית הייתה  ירידה של כעשרים   ק"ג ואחרי שנה ירדנו רק 10 ק"ג. זה ממש מבאס, אין ספק. נכון שעברה כבר שנה של השקעה ואנחנו "רק " באמצע הדרך אך חישבו על השנה הבאה וראו מול עינכם את התוצאה הרצויה ואל תרימו ידים באמצע תהליך הירידה. קחו אויר, חזקו את האחיזה בקרקע, חדדו את נוהלי ההתקדמות וחזרו למסלול הצעידה המקורי למרות התסכול שבעייפות וירידת המוטיבציה. המשיכו להתקדם צעד אחר צעד ופרגנו לעצמכם על הדרך שכבר עברתם וחייכו לעצמכם כשתדמינו איך תראה הפיסגה ותרגישו הרבה יותר קלים, חטיבים וקלים.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il