הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - אז מה עושים בממ"ד? האם שומרים על הדיאטה?
20/11/2012, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
אז מה עושים? האם וותר על ההישג שהשגנו עד היום ונעלה במשקל?
אז מה עושים בממ

כן. אנחנו כבר מספר ימים בתוך מבצע עמוד ענן. לא קל. החברה בדרום יושבים כבר הרבה זמן בממ"ד. המתח בשיאו. כל הזמן שומעים "צבע אדום", "צבע אדום"! הדבר האחרון שמעניין את היושבים שם זו הדיאטה. למי יש כוח, מצב רוח וחשק להמשיך ולשמור. אין כוח וחשק לבשל. מפחיד לצאת לקניות. בממ"ד אין מקרר ואין אפשרות לחמם אוכל. אז מה עושים? האם וותר על ההישג שהשגנו עד היום ונעלה במשקל?

ראשית –  נכניס לממ"ד קודם כול משחקי קלפים, משחקי חברה, לאוהבי הפאזלים זה המקום, מחשב, מעט אפשרויות לעבודות יד. יש המון ערכות של עבודות בחרוזים, של הכנת צמידים, עגילים וכד' יש ערכות להרכבה לבנים ולבנות. יש המון מה לעשות , דברים שבימים רגילים אין לנו זמן להשקיע בהם וכעת כאשר יושבים שם בממ"ד אפשר לנצל את הזמן ולהעביר את התקופה הקשה ברוח מעט יותר טובה.  (אני יודעת שאין ראש לעניין אך זה יכול לפתור הרבה בעיות של ישיבה בממ"ד לאורך זמן. אנחנו מנשנשים כאשר קשה לנו, עצוב לנו, אנחנו מודאגים, אנחנו מתוחים, בעצם כל שינוי מהמצב השגרתי היומיומי שלנו. (ד.א. יש אנשים שבמצבים כאלו לא מצליחים להעביר אפילו מים בגרון. אבל הם בדרך כלל, אבל לא תמיד, רזים. אצלנו השמנמנים יש בהרבה מקרים מצב שכל יציאה משגרה שולחת לאוכל).
ננסה לא לנשנש. הילדים אוכלים חטיפים ואנחנו – אנחנו נעדיף פירות. יש גם ירקות טריים. ננסה לאכול מסודר עד כמה שאפשר. ננסה להקפיד על שתייה ובעיקר על חליטות צמחים המסייעות להרגעה.  אולי כדאי להכין בו בממ"ד גם פריכיות וקרקרים דלי קלוריות. הרבה "סוכריות מותר" או מכל סוג אחר ללא סוכר, מסטיקים ללא סוכר וכד'.

קשה אולי אבל חשוב לנסות להסתכל רק על החצי המלא של הכוס. נכון שקשה, נכון שלא נעים, נכון שבמצב של מלחמה אין סבלנות לכלום. אך מה יעזור לנו לקטר? מה זה נותן חוץ מאשר מביא גם את הסביבה לקטר יחד איתנו? האם הקיטור יעזור לנו לסיים את תקופת הישיבה בממ"ד, יקצר את זמן השהיה בו? לעומת זאת אם מסתכלים על החצי המלא של הכוס נראה את הכיף של הישיבה ביחד, את הזמן לשבת לשחק עם הילדים בלי לחץ ומתח של החיים הרגילים ולנו הכי חשוב ללא עליה במשקל. זה ממש מקביל לדיאטה. אם נלמד להסתכל על החצי המלא של הכוס נראה את כול המאכלים שמותר לנו לאכול והם גם עוזרים לנו לשמור על בריאותנו, ולא רק את אילו שעלינו לוותר עליהם. כאשר מסתכלים על מה שמותר לנו מתברר שיש המון מאכלים טעימים , בריאים ועשירים שכן מותר לנו לאכול. (ואתם כבר בטח מכירים אותי ויודעים שאין אצלי מאכלים אסורים. יש מומלצים יותר ומומלצים פחות ויש כמות מומלצת. ).
הכי קל לוותר על השמירה על המשקל, וזה גם הגיוני. ואם החלטנו כך אז זה בסדר גמור. אך צריך לזכור שזו תקופה, נקווה שתהיה גם לא ארוכה, וכאשר נצא משם נתבאס מאד עם נצא עם עודף גדול של קילוגרמים.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il