הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מרק פטריות, קישוא וקולרבי
30/10/2012, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
5 מנות לא קטנות. צלחת מרק בערך 120 קלוריות
שוב אנחנו לקראת החורף. את התחלתו כבר "טעמנו" בשבוע האחרון. הגיע זמן המרקים!
מרק פטריות, קישוא וקולרבי

כבד לפני שנים הבאתי את גרסת מרק הלפת קולרבי וסלרי שלי שבכל אירוע קוצר הצלחה רצינית וזו, גרסה מעט אחרת,  נוספת לאותו מרק.  במקום לפת אותה עדין לא ראיתי בשווקים הוספתי פיטריות שמפיניון. מומלץ לא מקופסה, טריות, אך אם אין גם אילו מהקופסה מתאימות. רק מומלץ לשטוף אותן היטב להסרת חלק מחומרי השימור שלהן.


החומרים:

ספרי שמן זית או כפית שמן
בצל בינוני
קישוא או שניים
שורש סלרי
קולרבי
סלסלת פטריות שמפיניון
קרטון או שקית חלב 1% שומן.
מלח ופלפל לפי הטעם.
אפשר להוסיף כף אחת אבקת מרק בטעם עוף.
יוגורט עד 11/2%שומן  להגשה – לא חובה.
מעט נענע להגשה – לא חובה.

אופן ההכנה:

משמנים את הסיר בספרי שמן או בכפית שמן. מטגנים, מאדים, את הבצל עד  שהוא נעשה שקוף. (לא מטוגן מידי.). את הירקות חותכים גס ומבשלים בסיר עם הבצל מאודה והחלב. לאחר ריכוך הירקות טוחנים אותם בבלנדר מוט. אם המרק סמיך מידי ניתן לדללו במעט מים או תוספת של כוס חלב. מתבלים, טועמים ומתקנים תיבול. מגישים חם, עם כף יוגורט במרכז (לא חובה) ומעט נענע להגשה מרעננת יותר.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
אדר סבינה
23/01/2013 19:35:00
כותרת:
תגובה:
שלום
לא מצאתי מתי להוסיף את הפטריות במתכון
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il