הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - בא לי קינוח מתוק
28/08/2012, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
קיץ, חם בא לי קינוח מתוק. אז מה לעשות?
אספנו מספר רעיונות לקינוחים שיכולים לשמש כארוחה קטנה או כארוחת ערב קלה.
בא לי קינוח מתוק

אנשים שרוצים לשמור על המשקל מפחדים אפילו להעלות בדעתם לבקש לעצמם קינוח מתוק. זה כאילו לא הגיוני – כמעט לא מוסרי בעיניהם, אך האם נכון לחשוב כך? האם אין אפשרות לקינוח מתוק טעים, מרווה וקיצי מבלי לעלות במשקל?


אז מה ניתן לעשות:
ראשית – סלט פירות. מכל מיני פירות העונה. טעים, יפה, צבעוני. בתור ארוחה קטנה (ארוחת ביניים) אפשר להוסיף לסלט הזה גם חצי כuס ברנפלקס או כף אחת עד שתי כפות גרנולה – טעים ומשביע. איך עושים סלט פירות קטן? לארוחה אחת לאדם אחד חותכים חצי אגס עם חצי תפוח ו5-6 ענבים ואולי גם 5-6 דובדבנים לחתיכות קטנות. אני מוסיפה מעט תרכיז לימון דאיט אך גם ללא התרכיז זה טעים. מי שרוצה קצת יותר מתוק יכול להוסיף שקית אחת של סוכרה דאיט או טיפה או שתים של דיאט טיפ.
אפשר גם להכין מנה כפולה ולאכול חצי ממנה בתוספת כף אחת גרנולה בארוחת עשר ובארוחת ארבע את היתר. מה שחשוב ביותר בעיניי דאגו לעצמכם לכלי הגשה קטנים למנה אחרונה. הם ייראו מלאים עם כמות קטנה של אוכל והעין תצלם מלאות ונצליח לאכול מעט פחות. צלחת גדולה "מזמינה" כמות גדולה יותר של מזון.

ארוחת ביניים קטנה, מתוקה וטעימה יכולות להיות גם 5 פריכיות אורז קטנות מרוחות ב,חלבה" תוצרת  בית או בפרוסת לחם רגיל או שתי פרוסות לחם קל עם אותה "חלבה", שמורכבת מכפית טחינה גולמית   - מומלץ זו שעשויה משומשום מלא - עם כפית דבש או סילאן. לטעמי הסילאן טעים יותר ולא "דורש" תוספת.

ארוחונת מתוקה ונחמדה יכולה להיות מורכבת משלושה ביסקוויטים "לוטוס" – אילו ביסקוויטים שכל אחד מהם עטוף בנייר ארזה – מה שעושה אותם יותר נוחים לאכילה. (לוקחים  שלושה מהם ואין צורך "לדאוג" שהם יתקלקלו ולכן לסיים את כל החבילה.)

ארוחה קטנה מתוקה יכולה להיות גם ארוחה המורכבת מכדור סורבה שזו גלידה טעימה מתוקה בסוכר, הרבה סוכר, אך כדור בודד מכיל כשמונים קלוריות בלבד. אם מוסיפים לו ביקוויט אחד של פתי-בר או לוטוס והרי יש ארוחונת נחמדה וקצת אחרת. 

קינוח נחמד ומתוק - מילון וג'ינג'ר מסוכר. לוקחים כוס ריבועי מילון קטנים, מוסיפים לו מעט ריבועי ג'ינג'ר מתוק קטנים – לפי הטעם. מפזרים מעל 3-4 עלי נענע קצוצים ומעט קרח כתוש ויש קינוח נחמד וקצת אחר. יש לזכור שלג'ינג'ר מסוכר יש חריפות מסוימת ורק לאנשים שאוהבים אותו כדאי להכין קינוח זה. גם כאן אפשר להוסיף פתי-בר אחד או ביסקוויט לוטוס אחד.

ועוד אחד, מוכר וטעים אך כדאי לשים לב לכמויות – מה דעתכם על פרוסת אבטיח לא גדולה עם פרוסת גבינה בולגרית עד 5% שומן? טעים. נכון? הבעיה היא עם כמות האבטיח. מי שיודע לקחת פרוסה ולהסתפק בה  -  מוזמן!


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
יונה
11/07/2012 7:51:00
כותרת:
קינוחים
תגובה:
כל המתכונים נחמדים ונאים, אך למה לקרוא להם קינוח? פירות צריך לאכול בנפרד ואף פעם לא אחרי ארוחה. הפירות עוברים מהר בקיבה ועליה להיות ריקה. אחרי ארוחה הם נתקעים ותוססים ובין היתר יוצרים אלכוהול. למרבה "הפלא" אנשים קבלו שחמת הכבד מבלי לצרוך משקאות אלכוהולים רק מ"קינוחים כאלה".
מירי
11/07/2012 4:50:00
כותרת:
עוד רעיו לקינוח נחמד
תגובה:
תפוח מקולף (או לא) שתוכו מנוקה. לשים קצת צימוקים במרכזו לזלף מעל מיץ לימון עם סוכרהדיאט ולשים במיקרו כ7 דקות. טעים טעים. אפשר לעשות קינוחים דומים מאפרסקים ומישמישים שחוצים. אותם לשים רק דקה או שתיים במיקרו.
חן
10/07/2012 23:45:00
כותרת:
תודה על הרעיונות..ושאלה..
תגובה:
ממש אהבתי את הרעיונות.
רציתי לדעת, כמה פעמים בשבוע אפשר לאכול את אחד מהקינוחים האלו?

תודה מראש
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il