הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - למה אני לא יורדת במשקל?
05/06/2012, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
אני אוכלת רק אוכל בריא ומוותרת המון, אז למה המשקל לא מראה זאת?
למה אני לא יורדת במשקל?

רבים מאיתנו הסובלים מעודף משקל , משוכנעים שהם אוכלים בריא כי עברו לאכול מאכלים שנקראים בפי כולנו – מאכלים בריאים. גבינות רזות – עד 5% שומן בלבד, לחם קל, פירות וירקות, הם שותים רק משקאות דאיט ומאד מתוסכלים היות שהם לא מצליחים לרדת במשקל. אני שומעת המון תלונות על כך שהם ויתרו על המון מאכלים, לא נגעו בבורקסים, עוגות  -  זה מחוץ לתחום, על שוקולד הם אפילו מפחדים לחשוב אז איך זה שלא רואים זאת על המשקל?

אני מרגישה צורך להתעכב על נושא "קטן" אחד, שמדברים עליו פחות והוא נושא הכמויות.! אחד הדברים החשובים בקטע של הירידה במשקל היא בעיית הכמויות. הרבה אנשים שלא מרשים לעצמם לגעת במאכלים טעימים להם, אותם מאכלים  הנחשבים כעתירי קלוריות ונקראים בעגה שלנו מאכלים אסורים. הרי מעצם השם הם נעשים מיד למאכלים בהם אנו ממש חפצים. (מים גנובים ימתקו! - זוכרים?) ואילו אותם מאכלים הנקראים בטעות מאכלים מותרים, מאכלים דלי קלוריות, או לחילופין מאכלים שנחשבים מאכלים בריאים – מהם אנו מרשים לעצמנו לאכול כמות גדולה הרבה יותר. הרי זה בריא. לא?  על כן אני מבקשת לוותר על המושג מאכלים אסורים או מאכלים מותרים ולהתחיל להשתמש במאכלים טעימים לי או כאלו שאינם טעימים לי. הרי אין מאכל ממש אסור (חוץ מאשר לאנשים מסוימים מאכלים שמזיקים להם לגוף כמו חולי סוכרת, חולים הזקוקים לדיאליזה או כל מחלה אחרת שהרופא מגביל אותם !) נכון שגם השמנה היא מחלה, מחלה כרונית שדורשת שמירה על אוכל מתאים אך כאשר בדרך כלל אוכלים אוכל מתאים ומפעם לפעם אוכלים אוכל קצת פחות בריא – לא יקרה כלום.  

כמות המזון בעיניי היא הדבר החשוב ביותר. הרי אין מאכל משמין אלא כמות משמינה. לכן יש  "לחנך" גם את העין לשבוע ממנות קטנות, והכמות  נקבעת בעזרת  גודל הצלחת. מי שאוכל קערת סלט גדולה, כאשר יהיה לו פחות כוח לשמור, הקערה תהפך לקערה גדולה של משהו אחר – פסטה, אורז, קוסקוס וכד'. עד שלא יאכל קערה גדולה לא יישבע. מי שמרגיל את העין לשבוע מצלחת קטנה של מנה ראשונה, לאחר תקופה מסוימת לא יבין מה זה המגש הזה – כאשר יקבל לאכול בצלחת גדולה. בדוק. אני מתכוונת שמומלץ לאכול בצלחת של מנה ראשונה את המנה העיקרית. את הירקות אפשר לאכול במרקייה או בעוד צלחת קטנה .
ארוחה אחת היא בכמות של צלחת אחת בינונית עם מנה חלבונית ומנת פחמימה.( כמה שנכנס ללא נפילה על השולחן.).  ובנוסף מרקייה או שתיים עם ירקות חיים או מבושלים.( מרק, סלט, ירקות מבושלים וכד'). מומלץ להימנע ממנות מוגדלות, אפילו אם מדובר במזון בריא. לפעמים עדיף מעט מזון פחות בריא  מהמון מזון הבריא, מבחינה קלורית "משתלם" יותר.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il