הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - חג שבועות – חג מתן תורה!
22/05/2012, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
שוב אנחנו לפני חג ויש הטוענים – החג הקשה ביותר לאוהבי גבינות המנסים לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן.
חג שבועות – חג מתן תורה!

האם הגבינות מוזכרות בתנ"ך ? האם זו חובה לאכול מוצרי חלב? – כנראה שלא.

זוכרים את הטנא שהיינו מביאים בכול חג שבועות? בילדותי חגגנו את החג בהתייחסות לתוצרת השדה והגן של ארצנו. אנחנו גרים ב"ארץ חיטה ושעורה וגפן תאנה ורימון , ארץ זית שמן ודבש". אז איך הגענו לחובת אכילת מוצרי חלב? אצלנו במושב שדרך אגב חוגג השבוע את שנת השמונים לקיומו ואנחנו בישורת האחרונה לקראת החגיגות, אצלנו חגגו תמיד במכירה פומבית של התוצרת החקלאית של כול משק. כל משפחה הכינה טנא גדול ככול שיכלה וממש כמו במכירה פומבית רגילה מכרו את הטנאים לכל המרבה במחיר. (לפעמים היינו קונים בחזרה את הטנא אותו הכנו, בסכום כסף לא מבוטל, בכדי להראות שאנו הבאנו טנא מכובד.)  את הכסף תרמו הותיקים לקרן הקיימת, לגאולת עוד דונם אדמה בארצנו. איפה הם הימים ההם?

איזה תוצרת חלב מדהימה יש בארצנו!!! אין מדינה בעולם, לדעתי, שיש בה כמות כזו של תוצרת חלב טעימה כמו אצלנו והכוונה היא גם לתוצרת החלב דלת השומן ודלת הסוכר הקיימת כאן אצלנו. (לא מזמן חזרה לארץ לתמיד בת של חברים שירדו לארצות הברית. היא נעמדה מול מקררי הגבינות והיוגורטים וממש לא האמינה למראה עיניה – עושר כזה... ממש אמריקה!).
האיכות מעולה, הטעם משופר אבל הכמות... היא לפעמים בעוכרנו. יש גם וגם וגם ואנחנו עומדים מול המקררים ושואלים עצמנו – מה ניקח הפעם? ותמיד נכנסת לעגלת הקניות כמות גדולה של מוצרים. הבעיה היא, שכמות גדולה של מוצרים רגישים שאורך החיים שלהם לא תמיד ארוך במיוחד וצריכים לסיים לפני שיתקלקלו, אז אוכלים מעט יותר ואצלנו זה מעט יותר מידי – והתוצאה – עליה במשקל. (בכדי שלא יתקלקל ולא נצטרך לזרוק!).

ככלל – רוב האנשים בעלי עודף משקל אוכלים גבינות דלות שומן ולחם קל. השאלה המתבקשת היא: "אז איך הם בכל זאת לא יורדים המשקל ?" והתשובה – קל לנו יותר לקחת עוד מעט ממאכל דל שומן, נאכל דיאטטי, לעומת זאת אם אוכלים מאכלים עתירי קלוריות ניזהר הרבה יותר. לפעמים עדיף לאכול מעט אוכל רגיל ולא הרבה אוכל דל קלוריות. (חומר למחשבה!). על כן חשוב ביותר לתכנן את הכמויות, לא להגזים, לדעת מה בדעתנו לעשות ומה בדעתנו לאכול, בכדי שלא נמצא את עצמנו לאחר החג עם מקרר מלא אוכל טעים. אפילו אם הוא דל קלוריות.

הרבה אוכל דל קלוריות שווה למעט אוכל עתיר קלוריות. מומלץ לזכור זאת! בהצלחה!!!

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il