הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - הירקות שאנו אוכלים - על שום מה?
17/04/2012, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
כבר שנים מדברים איתנו על חשיבותם של הירקות והפירות בתפריט. ועכשיו, אחרי הפסח הם חשובים הרבה יותר!
הירקות שאנו  אוכלים  -  על שום מה?

אני מכירה אנשים שתצרוכת הירקות בביתם היא מהקטנות ביותר. אנחנו, שגרים על אגן הים התיכון, שמגדלים ירקות הכי טעימים בעולם, פשוט לא אוכלים ירקות. אני מכירה גם ילדים כאלו. גם אני יכולה להיזכר, שגם בבית שלי, לפני שנים, אכלו מעט מאד ירקות. אכלו אולי עגבנייה ומלפפון וגם זאת רק לפעמים. כיום זה נראה לי ממש לא יאומן היות שאין כמו ירקות על שולחננו.  כולנו הפכנו "פריקים" של ירקות. אוכלים אצלי בבית את כל סוגי הירקות הקיימים וכל פעם שאני מגלה "כוכב" חדש, כלומר ירק חדש בשוק, כול בני ביתי שמחים.

לאורך כל השנה מה שמשביע אותי אילו הירקות ובכך הם עוזרים לי לשמור על משקלי ועל בריאותי , שכל מאכל שבו כבד ועתיר קלוריות , זה ממש חשוב "לדלל" מעט את כמות הקלוריות  על ידי תוספת ירקות בתפריט הדיאטה. אנחנו מדברים על אכילת 5-9 מנות ירק ביום ועוד תוספת של 3 מנות פרי.(לאנשים בריאים. חולי סוכרת צריכים להסתפק במנה אחת של פרי.) וזאת בכדי לשמור על הבריאות. רק הבוקר קראתי בעיתון שבנוסף לכך הירקות עוזרים לשמירה גם על עור הפנים וצבעו הוורדרד היפה! ובמה דברים אמורים? בכך שהעור שלנו משקף את הבריאות הכללית שלנו. במחקר שנערך באוניברסיטה בסקוטלנד נבדקה צריכת הירקות והפירות של 35 אנשים. אמנם זה מחקר לא גדול, אולי לא מספיק בכדי לקבוע אבחנה מדויקת אך בכל זאת ראו שכאשר האנשים אכלו במשך שישה שבועות כמות ירקות ופירות, התברר שצבע עורם נהיה הרבה יותר טוב. יותר וורדרד. חושבים שהפיגמנטים של הירקות והפירות הם אילו שאחראים על צבע הבריא של העור.מהמחקר עולה שתוספת של רק שלוש מנות פרי וירק ביום לתקופה של שלושה חודשים, מספיקה בכדי לשפר את מראה העור באופן ניכר. לעומתם אילו שהדיאטה שלהם הייתה עם פחות ירקות ופירות נראו חיוורים לאחר אותם שישה שבועות. מדובר על פיגמנטים שמצויים באבטיח, עגבניות, אשכולית אדומה, גזר, דלעת, דלורית, בטטה תרד, אפרסק ומשמש.(ירקות ופירות בצבע אדום וכתום.).  ממש לא קשה להעלות את תצרוכתם.

כולנו רוצים להיראות טוב יותר.יפה יותר.  רוצים להעלים קמטים. רוצים להיראות צעירים יותר. אז אולי כדאי לנו ללמוד לאכול ירקות. הירקות זמינים, לא כל כך יקרים,  הם דלי קלוריות ברובם. מכאן שאפשר לאכול מהם כמות לא מבוטלת. אותי זה הדבר היחיד שמשביע. סלט בכל ארוחה או אפילו רק בשתי ארוחות ביום, צלחת מרק ומעט ירקות מבושלים – זה כל הפטנט! נסו והרוויחו!

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il