הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - אגוזים מקורמלים כתוספת לסלט
03/04/2012, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
תוספת טעימה ומעניינת של גיסתי עדה ברזילאי לסלט כרוב או חסה עם עלי ביבי
קשה לתקצב זאת כי השאלה כמה שמים מזה על הסלט ותלוי איזה רוטב מכינים לסלט. אם מחלקים זאת ל- 10סלטים לכל סלט ייווספו כ -150 קלוריות שיתחלקו לכל אחת מהמנות של הסלט.
אגוזים מקורמלים כתוספת לסלט

החומרים:

2 כפות שמן
2-3 כפות סוכר
100 גרם שבבי שקדים
50 גר' צנוברים
50 גר' שומשום לאילו שאוכלים שומשום בפסח

אופן ההכנה:

ממיסים בסיר את הסוכר והשמן. אש לא גבוהה, להיזהר שלא יישרף. בוחשים ולא זזים מהסיר. מחכים עד שיתחיל להיווצר קרמל. כאשר מעט מזהיב, שוב זהירות! מתחילים להוסיף , תוך כדי ערבוב מתמיד – מומלץ בכף עץ, מוסיפים תחילה את שבבי השקדים. מערבבים היטב כדקה ומוסיפים את הצנוברים.שוב מערבבים דקה ואז מוסיפים את השומשום.
מרטיבים את כף היד ומעבירים אותה על גבי השיש. שופכים מעל את הבלילה ומשטחים. מחכים דקה או שתיים עד שקצת יתקרר ומרימים מהשיש. שוברים ומכניסים לקופסה. אפשר לשמור במקרר גם חצי שנה או יותר. מתאים מאד לאירוח. מכינים סלט עם רוטב טעים ומעל משדרגים את הסלט באגוזים המקורמילים הללו. אולי מעלה מעט את כמות הקלוריות שבסלט אבל לכבוד החג... לא נורא. לפעמים כרוטב אפשר לשים מעט שמן זית ולימון או, אם יש חומץ בלסמי כשר לפסח אז רוטב המורכב מחומץ בלסמי עם מעט מלח ואותם אגוזים =- יש סלט חגיגי. 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il