הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - עוגיות תמרים לא אפויות
29/11/2011, מאת מירה גרצ'ובסקי
חתיכה אחת לא גדולה במקום מנת פרי או מנת פחמימה - 50 מנות כל אחת בערך 65 קלוריות
לא כל כך דל קלוריות – לא להרבות – אך לפחות בריא והעיקר מתוק.
עוגיות תמרים לא אפויות

החומרים:

1 חבילה תמרים דחוסים ללא גלעינים
1/4 חבילה מרגרינה
2 כפות טחינה גולמית
2 כפות דבש
1 חבילה אורז תפוח מלא – פצפוצי אורז – בערך 400 גר'
מעט פתיתי קוקוס ( בערך 2 כפות. כף לכל צד).

אופן ההכנה:

להמיס את המרגרינה, הטחינה הגולמית  והדבש  - אפשר בסיר או במיקרוגל אך חשוב לשמור שלא ירתח. במיקרוגל אצלי זה לקח בערך דקה וחצי. שימו לב. אני כמעט שרפתי. להוסיף את חבילת התמרים ולערבב היטב – עד שהמרגרינה נמסה ונספגת היטב. להוסיף את האורז התפוח ולערבב. אני מערבבת ביד. רק היזהרו כי הבלילה חמה. לפזר, בתבנית גדולה, מעט פתיתי קוקוס. לפזר מעל את העיסה ולהדק ביד רטובה. לפזר מעל שוב מעט פתיתי קוקוס לקרר. לחתוך ולשמור בקירור. מומלץ להכניס למקפיא ולהוציא כל פעם חתיכה אחת, אם יש אורחים או יותר אנשים סביב השולחן מפשירים "עוגייה"  אחת לכל סועד. מי שרוצה עוגייה נוספת מפשירים לו בשתי שניות עוד מנה. אם מפשירים כמות גדולה יתר כנראה היא תהייה אצלנו בבטן וחבל. אחד הטיפים הכי נחמדים לאילו שיודעים לא לאכול עוגות ישר מהמקפיא – לאפות עוגה, אם חייבים,(אני הפסקתי לגמרי לאפות. היה לא קל אבל שווה הבית עדיין לא התפרק!).  זה לאפות עודה, לחתוך אותה למנות קטנות ולהקפיא מיד. לא להוציא אפילו מהתבנית. כול פעם שצריך להגיש עוגה מפשירים רק את מספר הפרוסות הנדרשות אפשר אפילו פחות אחת – אם אנחנו החלטנו לוותר. ואז חוסכים את ההתמודדות מול פרוסת עוגה על השולחן כאשר האורחים הולכים הביתה ואנחנו נשארים עם אותה פרוסה.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il